Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojmy - intelektuální schopnost (třídění), matematické schopnosti. Ontogeneze a struktura matematických schopností. Předmět seznamuje s metodami a prostředky rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku (činnosti k rozvoji prostorové představivosti, náměty k řešení slovních a numerických úloh). Metody zjišťování úrovně a kvality matematických schopností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit s metodami a prostředky rozvíjení matematických schopností dětí mladšího školního věku (činnosti k rozvoji prostorové představivosti, náměty k řešení slovních a numerických úloh).
Student si osvojí způsobilost rozvíjet matematické schopnosti žáků primární školy
|
Předpoklady
|
Základy pedagogické psychologie, biologie dítěte a didaktiky matematiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast v seminářích, zpracování a odevzdání seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný, M. (1990). Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava: SPN.
-
Helus, Z. a kol. (1979). Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: SPN.
-
KOŠČ, L. (1986). Myslenie a inteligencia. Bratislava: SPN.
-
Košč, L. (1972). Psychológia matematických schopností.. Bratislava: SPN.
-
Kruteckij, V. A. (1977). Otázky psychologie schopností. Bratislava: SPN.
-
KUŘINA, F. (1990). Umění vidět v matematice. . Praha.
-
Kuřina, F. (2002). 10 geometrických transformací. Praha: Prometheus.
-
Stopenová, A. (2013). Matematické schopnosti a jejich rozvíjení. Olomouc: UP.
|