Pracovní metody a postupy v matematice. Matematické úlohy. Typy úloh, způsoby jejich prezentace v učebnicích, metody řešení. Konstrukce písemné zkoušky (testu) z matematiky, její analýza a interpretace. Chybný výkon žáka, jeho detekce a identifikace. Poruchy učení v matematice. Dyskalkulie. Diagnostika, reedukace a kompenzace poruch učení - náměty úloh a činností. Specifika matematického vyučování ve speciálních školách.
|
-
Bamberger, H. J., Oberdorf, Ch., Schultz-Ferrell, K. (2010). MathMisconception. Hannover: Heinemann.
-
BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. (2007). Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno.
-
Brookfield, S. D. (2005). The Skillfull Teacher. San Francisco: John Wiley & sons.
-
Cotton, T. (2013). Understanding and Teaching Primary Mathematics. Edinburg: Pearson.
-
Hansen, A. (2012). Children´s Errors in Mathematics. London: Sage Pub.
-
Hejný, M. , Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.. Praha, UK.
-
Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha.
-
Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu.. Praha.
-
Kuřina, F. (2011). Matematika a řešení úloh. Praha.
-
Kushnir, D. (2008). Cooperative Learning & Mathematics. San Clemente: Kagan Publishing.
-
Novák, B. (2013). Didaktika matematiky B. Olomouc: UP.
-
Novák, B. (2013). Řešení matematických úloh. Olomouc: UP.
-
Pound, L., Lee, T. (2011). Teaching Mathematics Creatively. New York.
|