Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktický systém matematiky primární školy, základní tendence vývoje vyučování matematice. Analýza konkrétních témat RVP ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace- číslo a početní operace, závislosti, vztahy a práce s daty, geometrie v rovině a prostoru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je umožnit studentům osvojit si základní kompetence potřebné k výuce matematiky v nižší sekundární škole ? aplikací znalosti z předmětů odborného základu získat kompetence oborově předmětové a rozvíjet je v didaktických aplikacích ve vyučování matematice, konkretizovat poznatky získané v předmětech pedagogické způsobilosti na podmínky matematického vzdělávání. Student by měl pochopit didaktický systém matematiky v rozsahu sekundární školy a postihnout základní tendence vývoje vyučování matematice.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru primární školy ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast v seminářích, odevzdání zpracovaného portfolia v určeném termínu, dokumentujícího samostatnou domácí práci - písemné přípravy na vyučovací hodinu, seminární práce a její prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Bamberger, H. J., Oberdorf, Ch., Schultz-Ferrell, K. (2010). MathMisconception. Hannover: Heinemann.
-
Brookfield, S. D. (2005). The Skillfull Teacher. San Francisco: John Wiley & sons.
-
Cotton, T. (2013). Understanding and Teaching Primary Mathematics. Edinburg: Pearson.
-
Hansen, A. (2012). Children´s Errors in Mathematics. London: Sage Pub.
-
Hejný, M. , Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.. Praha, UK.
-
Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Portál Praha.
-
Kuřina, F. a kol. (2009). Matematika a porozumění světu.. Praha:Academia.
-
Kuřina, F. (2011). Matematika a řešení úloh. Praha.
-
Kushnir, D. (2008). Cooperative Learning & Mathematics. San Clemente: Kagan Publishing.
-
Molnár, J. a kol. (2008). Konstruktivismus ve vyučování matematice. VUP Olomouc.
-
Novák, B. (2013). Didaktika matematiky A. Olomouc: UP.
-
Pound, L., Lee, T. (2011). Teaching Mathematics Creatively. New York.
|