Předmět: Seminář z matematické analýzy

« Zpět
Název předmětu Seminář z matematické analýzy
Kód předmětu KMT/SMA@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Laitochová Jitka, doc. RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Témata: Počítačový program Maple. Maple v matematické analýze. Průběhy funkcí jedné reálné proměnné. Průběhy funkcí dvou reálných proměnných. Úlohy na extrémy. Přibližné výpočty funkčních hodnot. Numerická integrace. Polární souřadnice, integrování v polárních souřadnicích. Křivka daná parametricky, obsah rovinného obrazce ohraničeného křivkou danou parametricky. Integrální počet funkce dvou proměnných. Nekonečné číselné posloupnosti, opakování s použitím programu Maple. Nekonečné číselné řady, opakování s použitím programu Maple.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmětem studia jsou rozšiřující témata infinitezimálního počtu a teorie nekonečných řad a řešení problémů matematické analýzy pomocí výpočetní techniky (program MAPLE). Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v tématech matematické analýzy, - řešit jednoduché problémy matematické analýzy analyticky a také s použitím vhodného softwaru.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na semináři, práce ve skupině - příprava a prezentování vybraných partií matematické analýzy, řešení úloh matematické analýzy. ISP: 30% aktivní účast na semináři, práce ve skupině - příprava a prezentování vybraných partií matematické analýzy, řešení úloh matematické analýzy. Náhradní početní úloha.
Doporučená literatura
  • DĚMIDOVIČ, B. P. (2003). Sbírka úloh a cvičení z matematické analýzy. Brno: Fragment.
  • DOŠLÁ, Z., PLCH, R. SOJKA, P. (1999). Matematická analýza s programem Maple. Diferenciální počet funkcí více proměnných.. Brno: Masarykova univerzita.
  • HÁJEK, J. Cvičení z matematické analýzy. Integrální počet v R.. Brno: Masarykova univerzita.
  • KŘÍŽ, P. Integrace funkce jedné reálné proměnné.
  • LAITOCHOVÁ, J. (2015). Integrální počet [online]. Olomouc: UP.
  • LAITOCHOVÁ, J. (2007). Matematická analýza 1. Diferenciální počet - 1. část. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • LAITOCHOVÁ, J. (2004). Matematická analýza 1. Diferenciální počet - 2. část. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • LAITOCHOVÁ, J. (2009). Matematická analýza 2. Integrální počet. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • LIAL, M. L., HUNGERFORD, T. W., HOLCOMB J. P., MULLINS, B. (2015). Mathematics with Applications in the Management, Natural, and Socil Sciences.. Pearson.
  • SLEZÁKOVÁ, J. (2001). Cvičení z matematické analýzy 2 pro distanční studium. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • THOMAS, G.B., FINNEY, R.L. (1989). Calculus and analytic geometry. Addison-Wesley Publishing Company.
  • VESELÝ, J. (1997). Matematická analýza pro učitele I, II. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní