Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikací znalosti z předmětů odborného základu rozvíjet kompetence oborově předmětové v didaktických aplikacích ve vyučování matematice, konkretizovat poznatky získané v předmětech pedagogické způsobilosti na podmínky matematického vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět má poskytnou základní informaci o soudobých koncepcích matematického vzdělávání a aktuální reflexi uvedených koncepcí v současném vyučování matematice na základní škole.
Student získá základní přehled o matematickém vzdělávání na ZŠ, základní kompetence k vyučování matematice.
|
Předpoklady
|
Předmět má umožnit aplikovat poznatky osvojené v předmětech odborného základu a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Aktivní účast v semináři, odevzdání zpracovaného portfolia v určeném termínu, dokumentujícího samostatnou domácí práci - písemné přípravy na vyučovací hodinu, seminární práce a její prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
HEJNÝ, M. aj. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990.
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha: Portál 2001.
-
PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál 2002.
|