Předmět: Multimedia ve výuce matematiky

« Zpět
Název předmětu Multimedia ve výuce matematiky
Kód předmětu KMT/MVM
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuková témata: Počítačem podporovaná výuka matematiky, Interaktivní tabule a její využití ve výuce matematiky, Interaktivní elektronické učebnice matematiky, Prezentace ve výuce matematiky, Matematické výukové programy, Internet jako datová a informační platforma, Ergonomické a psychologické aspekty edukační implementace multimédií.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 9 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je umožnit studentům osvojit si základní kompetence potřebné k edukační implementaci multimédií ve výuce primární matematiky. Pozornost bude zaměřena především na možnosti využití interaktivní tabule, tvorbu interaktivních prezentací, na oblast výukového software a oblast informačního potenciálu prostředí Internetu. Důraz bude kladen na podporu nových forem a metod výuky, na získávání, zpracování a prezentaci informací a dat žáky, na možnosti posílení vzájemných mezipředmětových vztahů v souladu s požadavky stanovenými RVP.
Absolvent předmětu získá způsobilost rozmanité edukační implementace multimédií v rámci primární matematiky.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu je znalost ovládat a využívat matematický výukový software a schopnost získávat, zpracovávat a prezentovat informace peostřednictvím ICT. Předmět v učebním plánu navazuje na Didaktiku matematiky, doplňuje a rozvíjí poznatky z předmětu Výuka matematiky s podporou ICT.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce na vybrané téma a její prezentace na seminářích.
Doporučená literatura
  • BRDIČKA, B. (2003). Role internetu ve vzdělávání. . Praha: Univerzita Karlova.
  • ČERNOCHOVÁ, M. (1998). Využití počítače při vyučování. . Praha: Portál.
  • KUBEŠ J., HOSNEDL J. (2010). Počítače ve vyučování přírodovědných předmětů. . Plzeň, Fraus.
  • NAVRÁTIL, P. (2001). Internet pro školy. . Praha: ComputerMedia.
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. . Praha: Portál.
  • STŘEŠTÍK, J. (2004). Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ. . Praha: Armex.
  • ŽILKOVÁ, K. (2009). Školská matematika v prostředí IKT. Bratislava: Vydavateľstvo UK.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní