Předmět: Matematika v edukační praxi 4

« Zpět
Název předmětu Matematika v edukační praxi 4
Kód předmětu KMT/ME4@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slovák Václav, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Moderní formy vyučování matematice. Popularizační metody ve vyučování matematice. Matematika v reálném světě. Proces inkluze v matematice. Transformace teoretických znalostí do reálné praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seminář je zaměřený na aktivizační a kreativní metody ve výuce matematiky. Seminář je rozdělený na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou studenti připravovat aktivizační výukové metody a činnosti ve vyučování matematice. V praktické části budou studenti realizovat tyto metody ve vyučování matematice a implementovat kreativní činnosti do výuky matematiky. Bude kladen důraz na pozitivní postoje studentů k matematice a na rozvíjení sociálních kompetencí studentů. Studenti budou připravováni na práci s heterogenní skupinou v rámci procesu inkluze. V semináři budou využívány a rozvíjeny bilingvní prvky vzdělávání v matematice. Praktická část bude zaměřena na transformaci zkušeností s vyučováním matematice v praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání.. Praha: Portál.
  • CAMPBELL, James R. (2001). Jak rozvíjet nadání vašich dětí.. Praha: Portál.
  • DOČKAL, V. (2005). Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý.. Praha: Nakladatelství Lidové noviny.
  • FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H. (2006). Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu Základní vzdělávání.. Praha: Prometheus.
  • HEJNÝ, M. ? KUŘINA, F. (2001). Dítě, škola a matematika.. Praha, Portál.
  • HEJNÝ, M. aj. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN.
  • HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (2005). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.. Praha: UK.
  • MOLNÁR, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence.. Olomouc: UP.
  • MÜLLER, O. a kol. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.. Olomouc: UP.
  • NOVÁK, B. Aktuální otázky matematického vzdělávání v sekundární škole.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • NOVÁK, B. Didaktika matematik 1.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Novák, B. (1999). Matematika III. Několik kapitol z didaktiky matematiky. Olomouc.
  • NOVÁK, B. Seminář ze školské matematiky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • PETTY, G. (2002). Moderní vyučování.. Praha: Portál.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní