Předmět: Didaktika matematiky 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika matematiky 2
Kód předmětu KMT/MD2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Historie matematiky. Vývoj vyučování matematice. Práce s chybou. Didaktický test. Hodnocení ve výuce matematiky Formativní hodnocení. Slovní úlohy. Nestandardní úlohy. Pracovní metody v matematice. Motivace v matematice Žák v matematice nadaný. Žák v matematice neúspěšný.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
- rozšířit a prohloubit poznatkový inventář studenta o aktuální výukové koncepce, pracovní metody a postupy matematiky a aplikovat jejich znalost v reálné edukační praxi, - osvojit si znalost různých přístupů k řešení specifických problémů v oblasti výuky matematiky primární školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
1. Požadavky na úspěšné zakončení předmětu: a. prezenční účast na výuce - povolené dvě absence b. vypracování seminárních prací (MS Teams) a prezentace/výstup v semináři (téma bude upřesněno na úvodním semináři spolu s datem splnění) c. plnění průběžně zadávaných úkolů v rámci seminářů (případná zadání budou vždy zveřejňována v rámci MS Teams) d. úspěšné splnění závěrečného didaktického testu (min 60 %) ve stanoveném termínu v rámci úvodního semináře 2. Požadavky na studenty s ISP/v zahraničí: a. splnění všech požadavků v daném termínu viz výše (body b. - d.) b. případová studie z výuky matematiky na 1. stupni ZŠ na zadané téma (po domluvě s vyučujícím)
Doporučená literatura
  • Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha: Portál.
  • HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (eds.). (2004). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK.
  • Krejčová, E. (2009). Hry a matematika na 1. stupni ZŠ.. Praha: SPN.
  • Kubínová, M., Novotná, J. (1998). Projekty ve vyučování matematice na ZŠ.
  • Kuřina, F. et al. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha: Academia.
  • Kuřina, F. et al. (2011). Matematika a řešení úloh. České Budějovice.
  • Novák, B. (2013). Didaktika matematiky B.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní