Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Nocar David, Mgr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je seznámit s hardwarem a základním softwarem (operačním systémem) počítače. Obsah předmětu je zaměřen na následující oblasti: - Struktura PC (jednotlivé komponenty, periferní zařízení) - Princip fungování PC (digitální záznam dat, binární a hexadecimální soustava, základní jednotky informace (bit, Byte), jednotky rozlišení, barevná hloubka. - Operační systém PC - Historie a vývoj PC a internetu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět je určen studentům 1. ročníku, kteří si potřebují doplnit základní znalosti a dovednosti v oblasti využívání informačních technologií. Cílem kurzu je seznámit studenty především s hardwarovou stránkou výpočetní techniky a naučit studenty aktivně využívat moderní výpočetní techniku. Náplní kurzu je seznámení s jednotlivými částmi počítače, principem práce počítače a fungování digitálního záznamu dat, principem a aktivním využíváním internetu, historií a vývojem počítačů a internetu. Prezenční části studia budou probíhat v počítačové laboratoři.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pochopit strukturu počítače. Prokázat znalost fungování počítače, historii a vývoj výpočetní techniky a internetu.
|
Doporučená literatura
|
-
Horák, J. (1998). Hardware. Brno : Computer Press.
-
Horák, J. (2008). Stavíme si počítač. Praha: Computer Press.
-
Klement, M. (2002). Výpočetní technika - software a hardware. Olomouc : VUP, 178 s.
-
Nádběla, J. (2006). Velký počítačový slovník. Kralice na Hané: Computer Media.
-
NAVRÁTIL, P. (2001). Internet pro školy. . Praha: ComputerMedia.
-
Nocar, D. (2013). Základy informatiky (online). Olomouc: UP.
-
ROUBAL, P. (2009). Počítač pro učitele.. Brno.
-
Tanenbaum, A.S. (2007). Modern operating Systems. New Jersey: Prentice Hall.
-
Zelený, J., Mannová, B. (2006). Historie výpočetní techniky. Praha: Scientia.
-
Zounek, J, Kříž, R. (2001). Internet pro pedagogy. Praha: Grada.
|