Název předmětu | Výuka matematiky s podporou ICT |
---|---|
Kód předmětu | KMT/KUICQ |
Organizační forma výuky | Seminář + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsahová náplň předmětu je rozdělena do následujících oblastí: - Textový editor (MS Word) - vytváření textových dokumentů s důrazem na specifika tvorby dokumentů s matematickým obsahem (Editor rovnic, Math Type). - Tabulkový procesor (MS Excel) - základní orientace v programu, struktura programu (listy, sešity), základy práce s programem (syntaxe vkládání dat, formát buňky, adresování buněk, základní matematické výpočty, vkládání funkcí, tvorba grafu). - Multimediální prezentace (MS PowerPoint) - vytváření výukových prezentací v rozsahu učiva matematiky 1. stupně ZŠ, zakomponování multimediálních prvků do prezentací (vstupní, průběžné a výstupní animace, animované přechody snímků, pohyby objektů, ozvučení, automatické časování) - Programovací jazyk pro děti (Logo Imagine) - základy práce s objektově orientovaným programovacím jazykem (OOP), seznámení se základními příkazy, výpočty a vykreslováním objektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět má seznámit studenty s aktuálními možnostmi využití ICT v rámci výuky matematiky na 1. stupni ZŠ. Pozornost bude zaměřena na možnosti využití počítače jak v práci učitele, tak i v práci žáka s důrazem na tvořivé využívání základních počítačových dovedností studentů směřujících ke smysluplné implementaci prostředků ICT. Studenti by měli získat soubory teoretických informací a praktických námětů, jak zapojit počítač do hodin matematiky, základní orientaci v prostředí internetu se zaměřením na problematiku primární školy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Aktivní účast na cvičeních, 60% úspěšnost v průběžných testech, zpracování a odevzdání sem. práce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |