Název předmětu | Programování pro učitele matematiky |
---|---|
Kód předmětu | KMT/KPUM@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Základní pojmy jsou formální problém, algoritmus a program, počítač, paměť, proměnná, druhy akcí, které se vyskytují v algoritmech při zpracování úlohy na počítači, tj. přiřazení, větvení algoritmu, cyklus), způsoby zápisu algoritmů, programovací jazyky a jejich typy. Hlavní náplní kurzu je pak implementace algoritmů v programovacím jazyce (C, Python nebo GNU Octave). Studenti se seznamují s jednoduchými způsoby výpočtu hodnot vybraných elementárních funkcí (goniometrické funkce, odmocniny, logaritmy), známých konstant (pi, e), kořenů rovnic, rozkladů přirozených čísel na prvočísla apod. V ukázkových příkladech je vždy zadán problém, který se má vyřešit, následuje jednoduchá komentovaná implementace a na konci jsou zadány úlohy k vlastnímu řešení. Jedná se často o modifikace daného algoritmu nebo o napsání nového programu, řešícího podobný problém.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty s algoritmickým myšlením, které je nezbytné jak pro tvorbu fungujícího programového vybavení, tak pro pochopení obecných principů již hotových profesionálních produktů. Studenti budou řešit řadu drobných problémů z oblasti školské matematiky a seznámí se přitom se základními principy výpočtů hodnot, s nimiž v matematice běžně pracují (odmocniny, e, pi, sinus, kořeny rovnic). Při implementaci bude použit programovací jazyk C, Python nebo GNU Octave. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět základním principům vytváření a implementace algoritmů. To se bude testovat zadáváním úprav na programech, které jsou studentům poskytnuty ke studiu, a tvorbou programů nových, ale typově podobných těm, které jsou studentům prezentovány. - algoritmizovat vybrané problémy související se školskou matematikou - implementovat jednoduchý výpočet ve vybraném programovacím jazyce (C, Python nebo GNU Octave).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Zápočet: aktivní účast ve výuce; splnění domácích úkolů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |