Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
-
Bártek Květoslav, Mgr. Ph.D.
-
Bártková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Pastor Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět studenty seznamuje se základními pojmy kombinatoriky a teorie pravděpodobnosti, představuje také možnosti využití uvedených témat v pedagogické praxi na 1. stupni ZŠ. Dále má zdůraznit souvislosti mezi statistikou a statistikou na modelech reálných situací včetně užití statistických metod ve školské praxi. Obsahová náplň: - Kombinatorika bez opakování. - Kombinatorika s opakováním. - Základní pojmy počtu pravděpodobnosti. - Základní statistické metody v pedagogickém výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cíle předmětu: - zopakovat a prohloubit znalosti studentů z oblastí kombinatorika, pravděpodobnost a statistika, - poskytnout studentům ucelený přehled základních teoretických poznatků, pojmů i praktických metod řešení úloh v uvedených oblastech s akcentem na pedagogickou praxi na 1. stupni ZŠ, - motivovat budoucí učitele k zařazování kombinatorických úloh a úloh z počtu pravděpodobnosti do výuky matematiky na 1. stupni ZŠ.
Utřídění a prohloubení matematických poznatků od počátku školní docházky do maturity. Poznatky získané v předmětu KPRST jsou využitelné v další pedagogické praxi studentů.
|
Předpoklady
|
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast ve výuce. Zpracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M. (1998). Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení.. Brno.
-
Kopecký. M., Langer, V. Úvod do počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky (sbírka úloh).. Olomouc.
-
Kopecký M. Úvod do počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky.. Olomouc.
|