| Název předmětu | Praktikum matematické pregramotnosti |
|---|---|
| Kód předmětu | KMT/KPMG@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata Matematická pregramotnost. Metody, didaktické hry a edukační materiály, které přispívají k rozvoji matematické pregramotnosti. Edukační aktivity a projekty na rozvíjení matematické pregramotnosti. Netradiční edukační prostředí pro rozvíjení matematické pregramotnosti. Metody zjišťování úrovně a kvality matematických schopností. Speciální nadání pro matematiku. Poruchy matematických schopností.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pochopit podstatu, funkce a obsahovou strukturu matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku, - vymezit a stimulovat dovednosti u dětí předškolního věku, které předcházejí předmatematickým představám (rozvoj grafomotoriky, koordinace ruka - oko, vnímání rytmu), - volit vhodné metodické postupy, didaktické hry a jiné činnosti, které vedou k rozvíjení matematické pregramotnosti, - volit vhodný edukační materiál na podporu rozvoje matematické pregramotnosti, - vytvořit praktické ukázky edukačních aktivit na rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku, - implementovat vhodné metody a strategie rozvíjející matematickou pregramotnost do edukačních aktivit v rámci vzdělávání v mateřské škole, - vytvořit týdenní projekt na stimulování a rozvíjení matematické pregramotnosti.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní účast na semináři (min. 80 %) Průběžné plnění zadaných úkolů Kompletace portfolia aktivit pro rozvíjení matematické pregramotnosti Požadavky pro studenty ISP: Jedná se o volitelný předmět, který je založený na aktivní účasti studenta ve výuce. Aktivní účast na semináři (min. 40 %) Průběžné plnění zadaných úkolů Kompletace portfolia aktivit pro rozvíjení matematické pregramotnosti |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |