Vyučující
|
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem je studium vztahů mezi body, přímkami a rovinami, především polohové a metrické vlastnosti. Práce s interaktivní tabulí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení dovedností budoucích učitelů v řešení konstrukčních geometrických úloh, pravidel rýsování a zobrazování těles ve volném rovnoběžném a pravoúhlém promítání na 3 navzájem kolmé průmětny.
Schopnost řešit úlohy z planimetrie (rovinné geometrie)a stereometrie (prostorové geometrie).
|
Předpoklady
|
Znalost geometrie v rozsahu střední školy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Student vypracuje a odevzdá 3 vyrýsované úlohy, Student získá 70% z celkového počtu bodů za písemné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Kraemer, E.: Zobrazovací metody (promítání rovnoběžné), SPN Praha 1991; Kraemer, E.: Zobrazovací metody (promítání rovnoběžné, SPN Praha 1991; Kochman, J. a kol.: Rýsování v 9. ročníku ZDŠ. Metodická příručka pro učitele, SPN Praha 1966.
-
Pomykalová, E. (1995). Matematika pro gymnázia, Stereometrie. Praha.
-
Říha O. (1999). Konstrukční geometrie I.. Brno.
-
Říha O. (1999). Konstrukční geometrie II.. Brno.
-
Zehnalová, J. (1997). Cvičení z elementární aritmetiky a geometrie. Ostrava.
|