Název předmětu | Matematické SW |
---|---|
Kód předmětu | KMT/KMSW@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Matematické texty: Vkládání matematických symbolů do textu, Využití nástrojů Editor rovnic a MathType v rámci MS Offfice. MS Excel: Výpočty, vzorce a funkce, kategorie funkcí, argumenty, parametry, pravidla vytváření vzorců, operátory, vnořování funkcí. Analýza dat a práce se seznamy. Hledání NSN a NSD pomocí funkcí a algoritmů. Volba a vkládání grafů, Grafické řešení soustavy rovnic, Podmíněné formátování buněk. MS PowerPoint: Vkládání matematických výrazů do prezentací, Využití animací při přípravě prezentací s matematickou tematikou. Programy dynamické geometrie (Cabri II Plus, Cabri 3D, GeoGeobra). Programy z oblasti mikrosvětů (Imagine Logo, Logo Comenius). Počítačové algebraické systémy CAS (Derive, Maple).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět poskytuje studentům dostatek informací pro efektivní využívání informačních technologií a běžně dostupného software především v oblasti matematického vzdělávání. Je zaměřen na základní typy matematických výukových prostředí (prostředí dynamické geometrie, tabulkové procesory, mikrosvěty a počítačové algebraické systémy). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - efektivně využívat nástroje MathType při přípravě textů s matematickou tematikou např. v MS Word popř. využívat integrované nástroje (vkládání matematických symbolů, Rovnice, Editor rovnic), - orientovat se v prostředí tabulkového kalkulátoru MS Excel, efektivně využívat nástroje pro funkce, vkládání vzorců a výpočty, správné volby grafu pro vizualizaci a prezentaci dat a průběhů funkcí, řešit rovnice a soustavy rovnic pomocí nástrojů MS Excel (matice, grafické znázornění, řešitel apod.), - prezentovat názorně a efektivně výstupy s matematickou tematikou pomocí nástroje MS PowerPoint, - využívat programy dynamické geometrie (Cabri Geometry, GeoGebra) při vizualizaci matematických problémů, - zadávat algoritmy pro vykreslování či řešení úloh v programech z oblasti mikrosvětů (Imagine Logo), - efektivně využívat v oblasti matematického vzdělávání počítačové algebraické systémy CAS (Derive, Maple)
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |