Cíle: Studenti se prostřednictvím praktických aktivit seznámí s možnostmi rozvíjení matematické programotnosti Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: stimulovat dovednosti u dětí předškolního věku, které předcházejí předmatematickým představám (rozvoj grafomotoriky, koordinace ruka - oko, vnímání rytmu), volit vhodné metodické postupy, didaktické hry a jiné činnosti, které vedou k rozvíjení matematické pregramotnosti, vytvořit praktické ukázky edukačních aktivit na rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku, Hlavní témata předmětu: Didaktické hry, které přispívají k rozvoji matematické pregramotnosti. Edukační materiály, které přispívají k rozvoji matematické pregramotnosti. Netradiční edukační prostředí pro rozvíjení matematické pregramotnosti. Propojení na pedagogickou praxi: Témata budou předložena v kontextu reality mateřské školy, budou diskutovány modelové situace, dílčí aktivity budou ověřovány v rámci praxí studentů v MŠ s následnou sebereflexí studentů.
|
-
ACLAND, J. (2005). Fun with Shape and Size. Oxford.
-
Hejný, M. (1998). Barevná bludiště. Praha: PdF UK.
-
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha.
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika.. Praha: Portál.
-
Košč, L. (1972). Psychológia matematických schopností.. Bratislava: SPN.
-
KŘÍŽOVÁ, J., MRUŠKOVIČOVÁ, L. (1988). Rozvíjení základních matematických představ v mateřské škole.. Praha.
-
Morgan, N. (2008). Count to 10. London.
-
Morgan, N. (2008). Learn the Time. London.
-
Novák, B. (1999). Matematika III. Několik kapitol z didaktiky matematiky. Olomouc.
-
NOVÁK, B. (2003). Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 1. Olomouc.
-
NOVÁK, B. (2004). Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 2. Olomouc.
-
Opravilová, E. (1979). Domaluj, vystřihni a hrej si. Praha: Komenium.
-
Opravilová, E., Filcík, G. (1995). Než půjdeš do školy I a II. Praha.
-
POKORNÁ, V. (1994). Porovnej, dokresli, spojuj, rozlišuj, skládej.. Praha: fi BLUG.
-
SCIACOVELLI, G. (1978). Nová matematika. Praha: SPN.
-
STOPENOVÁ, A., UHLÍŘOVÁ, M. (2017). Matematická pregramotnost 1. Studijní opora distančního vzdělávání.. Olomouc.
-
STOPENOVÁ, A., UHLÍŘOVÁ, M. (2017). Matematická pregramotnost 2. Studijní opora distančního vzdělávání.. Olomouc.
-
Vančurová, E. (1976). Bystrozraký Filip. Praha: Albatros.
-
Veberová, E. (1990). Těšíme se do školy. Praha: SPN.
-
Weigl, I. (1982). Porovnávanie, usporadúvanie, priraďovanie. Bratislava: SPN.
|