Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Při působení učitelek v mateřské škole nejde o systematickou výuku matematiky, ale o utváření matematických představ - přesněji řečeno o vybavení dětí schopností dívat se na svět na základě poznaných vztahů, souvislostí a zkušeností. Studenti se seznamují se základními pojmy elementární matematiky a jejich užitím při vytváření a rozvíjení základních matematických představ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi pro utváření matematických představ dětí předškolního věku.
Poznatky získané v předmětu RMP1K jsou předpokladem pro úspěšné studium dalších předmětů a využití v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
aktivní účast na seminářích, zpracování a odevzdání seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Divíšek, J. (1987). Metodika rozvíjení matematických představ v mateřské škole. Praha.
-
Divíšek, J. (1987). Metodika rozvíjení matematických představ v mateřské škole. Praha.
-
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha.
-
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha.
-
Kollariková, Z., Pupala, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha.
-
KOLLARIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál.
-
Opravilová, E., Filcík, G. (1995). Než půjdeš do školy I a II. Praha.
|