Předmět: Matematická gramotnost žáků prim. školy

« Zpět
Název předmětu Matematická gramotnost žáků prim. školy
Kód předmětu KMT/KMGR@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bártková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Rozvíjení matematické gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ prostřednictvím: - projektu (jako aktivizující vzdělávací strategii): vymezení pojmů projekt, projektová výuka, klasifikace projektů, realizační fáze projektu, nové role učitele a žáka při řešení projektu, koncipování projektu, - didaktické hry (jako netradiční cesty k matematice): vymezení pojmu didaktická hra, klasifikace her, edukační role didaktických her, - úloh z matematických soutěží.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům metodické náměty, které umožní rozvíjet matematickou gramotnost žáků na 1. stupni základní školy. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit a charakterizovat matematickou gramotnost a její složky, - volit přiměřené matematické aktivity rozvíjející matematickou gramotnost žáků, - samostatně koncipovat matematické aktivity směřující k rozvoji logického myšlení žáků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky pro studenty ISP: - vypracování seminární práce dle pokynů vložených do MS Teams, - docházka: 0 %.
Doporučená literatura
  • Hejný, Kuřina. (2001). Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování.. Praha: Portál, 2001.
  • Hejný, M. , Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.. Praha, UK.
  • Kubínová M. Projekty ve vyučování matematice - cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha. 2002.
  • Kuřina, F. a kol. (2009). Matematika a porozumění světu.. Praha:Academia.
  • Kuřina, F. (2011). Matematika a řešení úloh. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní