Předmět: Matematika v edukační praxi 1

« Zpět
Název předmětu Matematika v edukační praxi 1
Kód předmětu KMT/KME1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slovák Václav, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Moderní formy vyučování matematice. Popularizační metody ve vyučování matematice. Matematika v reálném světě. Proces inkluze v matematice. Transformace teoretických znalostí do reálné praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět Matematika v edukační praxi 1 je zaměřený na rozvoj a osvojení si metod pedagogické práce, na osvojení si edukačních procesů a na rozvoj kreativity ve vzdělávání studentů oboru Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol, kteří se připravují na profesi učitele matematiky. Studenti budou prezentovat hlavní okruhy moderní pedagogiky v reálných situacích. Bude kladen důraz na pozitivní postoje studentů k matematice a na rozvíjení sociálních kompetencí studentů. Studenti budou připravováni na práci s heterogenní skupinou v rámci procesu inkluze. V semináři budou využívány a rozvíjeny bilingvní prvky vzdělávání v matematice. Praktická část bude zaměřena na transformaci zkušeností s vyučováním matematice v praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání.. Praha.
  • CAMPBELL, James R. (2001). Jak rozvíjet nadání vašich dětí.. Praha.
  • DOČKAL, V. (2005). Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý.. Praha.
  • FREUDENTHAL, H. (1973). Mathematics as an Educational Task.. Dordrecht.
  • FUCHS, E. a kol. Standardy ? Matematika.
  • FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H. (2006). Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu Základní vzdělávání.. Praha.
  • FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H. (2006). Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu Základní vzdělávání.. Praha.
  • HEJNÝ, M. ? KUŘINA, F. (2001). Dítě, škola a matematika.. Praha.
  • HEJNÝ, M. a kol. (1990). Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava.
  • HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (2005). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha.
  • KRYGOWSKA, Z. (1977). Zarys dydaktyki matematyki. 1. ? 3.. Warzsawa.
  • KUŘINA, F. (2005). Matematika a porozumění světu.. Praha.
  • MAKI, P. D., THOMPSON, M. (1989). Finite Mathematics. Londýn.
  • MOLNÁR, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • MÜLLER, O. a kol. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • NOVÁK, B. Aktuální otázky matematického vzdělávání v sekundární škole.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • NOVÁK, B. Didaktika matematik 1.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • NOVÁK, B. Kapitoly z didaktiky matematiky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • NOVÁK, B. Seminář ze školské matematiky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • PETTY, G. (2002). Moderní vyučování.. Praha.
  • SIWEK, H. (2005). Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania v matematyce szkolnej.. Warszawa.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní