Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Učební úlohy v primárním matematickém vzdělávání, jejich didaktické funkce a klasifikace Metody řešení úloh. - Metody prezentace nového učiva (indukce, dedukce, analogie), metody řešení úloh (heuristika, algoritmus). - Motivace. Didaktická hra, manipulativní činnosti, učební pomůcky, projekt, historická poznámka, badatelsky orientované vyučování, matematické soutěže, ICT. - Hodnocení, procedury získávání informací pro hodnocení. Standardizovaný a nestandardizovaný test, otevřené a uzavřené úlohy, vlastnosti testu a testových položek (validita, reliabilita, citlivost). Kvantitativní a kvalitativní analýza výkonu žáka v testu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
- rozšířit a prohloubit poznatkový inventář studenta o aktuální výukové koncepce, pracovní metody a postupy matematiky a aplikovat jejich znalost v reálné edukační praxi, - osvojit si znalost různých přístupů k řešení specifických problémů v oblasti výuky matematiky primární školy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Seminární práce 1 - Didaktický test a práce s chybou: Rozbor didaktického testu - libovolného ročníku, popis konstrukce testu a jeho hodnocení. Analýza z pohledu práce s chybou, odevzdání ve formátu .pdf nebo .doc (MS Teams), termín odevzdání do 12.4.2024 Seminární práce - Reflektivní minutovka: Implementace reflektivní minutovky (viz MOODLu, kap. Formativní hodnocení) do hodiny matematiky, Struktura - proč výběr dané minutovky, popis procesu implementace, ukázky vyhodnocení, zpětná vazba, odevzdání ve formátu .pdf nebo .doc (MS Teams), termín odevzdání do 12.4.2024 Test - Nestandardní úlohy (termín 22.3.2024)
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha: Portál.
-
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (eds.). (2009). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK.
-
Krejčová, E. (2009). Hry a matematika na 1. stupni ZŠ.. Praha: SPN.
-
Kubínová, M., Novotná, J. (1998). Projekty ve vyučování matematice na ZŠ. Plzeň: Pedagogické centrum.
-
Kuřina, F. et al. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha: Academia.
-
Kuřina, F. et al. (2011). Matematika a řešení úloh. České Budějovice.
|