Předmět: Matematická analýza 2

« Zpět
Název předmětu Matematická analýza 2
Kód předmětu KMT/KMA2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Laitochová Jitka, doc. RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Témata: Primitivní funkce, neurčitý integrál, základní vzorce. Souvislost integrálu s obsahem rovinného obrazce. Metody integrování. Integrace po částech, integrace substitucí, obtížnost integrování, integrace racionálních funkcí, integrace iracionálních funkcí, goniometrických funkcí. Riemannův určitý integrál, Newtonův určitý integrál, vlastnosti a výpočet určitých integrálů. Nevlastní integrály. Použití určitého integrálu. Určení obsahu rovinné plochy, délka křivky, obsah pláště rotačního tělesa, objem rotačních těles, přibližný výpočet určitého integrálu. Fyzikální aplikace - práce, statické momenty, těžiště. Přibližný výpočet určitého integrálu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmětem studia je integrální počet funkcí jedné proměnné. Hlavní témata jsou neurčitý integrál, určitý integrál a použití určitého integrálu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat základní pojmy integrálního počtu, - integrovat při použití základních vzorců, integrovat lineární kombinaci funkcí, používat metodu integrace per partes a substituční metodu, - odůvodnit obtížnost integrování, - integrovat racionální funkce a některé funkce iracionální a goniometrické, - definovat určitý integrál (Newtonův a Riemannův), - počítat určité integrály a nevlastní integrály, - aplikovat určitý integrál v úlohách matematiky a fyziky, - popsat numerické metody výpočtu určitého integrálu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • B. P. Děmidovič. (2003). Sbírka úloh a cvičení z matematické analýzy. Fragment, Brno.
  • Berman, G.,N. (1955). Zbierka úloh y matematickej analýzy. Bratislava: ŠNTL.
  • Došlý, O., Zemánek, P. (1978). Integrální počet v R.. Brno: MU.
  • Hájek, J. (1978). Cvičení z matematické analýzy. Integrální počet v R.. Brno: MU.
  • Jarník, V. (1951). Úvod do počtu diferenciálního.. Praha.
  • Laitochová, J. (2014). Integrální počet /online/. Olomouc: UP.
  • LARSTON, R., HOSTETLER, R., EDWARDS B.H. (2008). Precalculus.Functions and Graphs. A graphic approach..
  • Slezáková, J. (2001). Cvičení z matematické analýzy 2 pro distanční studium. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • Spivak, M. (1994). Calculus. Cambridge: Cambridge University Press, 670 s.
  • Škráček, J., Tichý, Z. (1986). Základy aplikované matematiky II.. Praha: SNTL.
  • THOMAS, G.B., FINNEY, R.L. (1989). Calculus and analytic geometry. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Veselý, J. (1997). Matematická analýza pro učitele I,II. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní