Název předmětu | Konstrukční geometrie |
---|---|
Kód předmětu | KMT/KKGE@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Definice a konstrukce elipsy podle definice. Konstrukce hyperoskulačních kružnic. Ohniskové vlastnosti elipsy. Tečna elipsy v bodě T. Tečny k elipse z bodu P. Tečny elipsy rovnoběžné s přímkou p. Konstrukce elipsy ze zadaných prvků. Definice a konstrukce hyperboly. Konstrukce hyperoskulačních kružnic hyperboly. Ohniskové vlastnosti hyperboly. Tečny k hyperbole z bodu P. Asymptoty hyperboly. Konstrukce hyperboly ze zadaných prvků. Definice a konstrukce paraboly. Ohniskové vlastnosti paraboly. Tečna paraboly v bodě T. Subtangenta paraboly. Subnormála paraboly. Konstrukce paraboly ze zadaných prvků. Trojúhelníková konstrukce elipsy. Proužková konstrukce elipsy. Užití afinity ke konstrukcím. Průsečík elipsy s přímkou. Tečna elipsy v bodě elipsy T. Tečna elipsy z bodu P. Tečna elipsy rovnoběžná s přímkou s. Kótované promítání. Kótované průměty bodů. Zobrazení přímky v kótovaném promítání. Odchylka přímky od průmětny. Skutečná velikost úsečky. Stupňování přímky, interval i přímky a, ekvidistance. Vzájemná poloha přímek. Konstrukce stopy roviny. Hlavní přímky roviny. Spádové přímky roviny. Spádové měřítko roviny. Bod a přímka v rovině. Vzájemná poloha dvou rovin. Průnik dvou rovin. Průsečík přímky s rovinou. Otáčení roviny do průmětny. Konstrukce objektu v rovině. Řešení polohových úloh. Řešení metrických úloh. Zobrazení těles v kótovaném promítání.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu - studenti umí definovat pojem elipsa, parabola, hyperbola; - studenti umí odvodit ohniskové vlastnosti elipsy, paraboly a hyperboly; - studenti samostatně řeší planimetrické úlohy z tematického celku Kuželosečky; - studenti jsou schopni objasnit principy pravoúhlého promítání na jednu průmětnu; - studenti řeší samostatně stereometrické úlohy z tematického celku Kótované promítání; - studenti jsou schopni sestrojit těleso v Kótovaném promítání; - studenti využívají znalostí pro řešení stereometrických úloh; - studenti rozvíjí prostorovou představivost; - studenti jsou schopni využít znalostí pro technickou praxi.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky na úspěšné zakončení předmětu: - splnění požadavků ke kolokviu sdělených na úvodní výuce - plnění dílčích úkolů - úspěšné splnění závěrečného kolokvia Požadavky na studenty s ISP: - splnění požadavků ke kolokviu sdělených na úvodní výuce - plnění dílčích úkolů - úspěšné splnění závěrečného kolokvia - vytvoření aktivit do výuky (dle domluvy s vyučujícím) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |