Vyučující
|
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je nejenom samotná znalost matematických definic a vět, ale především schopnost získané vědomosti vhodnou metodickou formou předávat žákům. Práce s interaktivní tabulí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Dává studentům ucelený přehled z aritmetiky, od těch nejzákladnějších pojmů až po různé teorie, s nimiž se setkali v odborných matematických předmětech.
Schopnost řešit matematické úlohy v rozsahu střední školy a bakalářského studia matematiky se zaměřením na vzdělávání.
|
Předpoklady
|
Znalost matematiky v rozsahu střední školy a bakalářského studia matematiky se zaměřením na vzdělávání.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Student vypracuje a odevzdá seminární práci ze zadaného tematického celku. Student získá 70% z celkového počtu bodů za písemné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný; Kuřina. (2001). Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování.. Praha.
-
Lukšová; Tomicová. (1999). Matematika. Přehled učiva základní školy s řešenými úlohami.. Praha.
-
Polák. (1996). Školská matematika v úlohách II. Praha.
-
Polák. (1996). Školská matematika v úlohách I. Praha.
-
Rektorys. (2000). Přehled užité matematiky II. Praha.
-
Rektorys. (2000). Přehled užité matematiky I. Praha.
|