Předmět: Diplomová práce 1

« Zpět
Název předmětu Diplomová práce 1
Kód předmětu KMT/KDP1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
  • Talášek Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Laitochová Jitka, doc. RNDr. CSc.
  • Nocar David, Mgr. Ph.D.
  • Pastor Karel, doc. Mgr. Ph.D.
  • Zdráhal Tomáš, doc. RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Budou rozvíjena tato témata s ohledem na dokončování diplomové práce: forma a obsah diplomové práce; stanovení rámcových a dílčích cílů; textové editory; editory rovnic; použití databází časopisů; správné psaní citací; anglická terminologie; statistické zpracování výsledků; Volba metodických postupů k zadané problematice; způsob prezentace a obhajoby dosažených výsledků.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Tento předmět poskytuje studentům úvod do problematiky tvorby diplomové práce a má za cíl: Seznámit studenty s procesem tvorby diplomové práce, od volby tématu a tvorby koncepce až po formální náležitosti a vypracování finálního textu. Rozvíjet u studentů klíčové dovednosti potřebné pro úspěšné zpracování diplomové práce: Schopnost analyzovat a zpracovávat relevantní literaturu Schopnost formulovat hypotézy a výzkumné otázky Schopnost sbírat a analyzovat data Schopnost strukturovat text a prezentovat výsledky Schopnost dodržovat akademická pravidla a citační standardy Podpořit studenty v samostatném a kritickém myšlení, a to i v kontextu jejich budoucího profesního života. Tento předmět je prvním krokem k tvorbě diplomové práce a navazuje na něj předmět Diplomová práce 2, ve kterém studenti prohloubí své dovednosti a dokončí zpracování své diplomové práce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Pro úspěšné absolvování předmětu Diplomová práce 1 je nutné splnit následující požadavky: Aktivní účast na seminářích: Pravidelná účast a aktivní zapojení do diskuzí a aktivit je klíčová pro pochopení a osvojení si základních principů tvorby diplomové práce. Vypracování a prezentace koncepce diplomové práce: Student si zvolí téma diplomové práce, vytvoří koncept a představí ho ve formě krátké prezentace (cca 10 minut). Koncept by měl obsahovat jasně formulované cíle, hypotézy, výzkumné otázky a metody, které budou použity. Prezentace a diskuze vybrané literatury: Student si vybere a přečte 3-5 relevantních publikací k vybranému tématu diplomové práce a prezentuje je a diskutuje o nich s ostatními studenty. Prezentace by měla zahrnovat stručné shrnutí obsahu a relevantní informace pro tvorbu diplomové práce. Vypracování a odevzdání literární rešerše: Student zpracuje literární rešerši k vybranému tématu diplomové práce. Rešerše by měla zahrnovat relevantní literaturu z oblasti daného tématu, srovnání různých názorů a definic klíčových pojmů. Odevzdání první verze kapitoly diplomové práce: Student vypracuje a odevzdá první verzi kapitoly diplomové práce (v rozmezí 10-15 stran) dle zadaných pokynů a s ohledem na připomínky a rady vedoucího práce. Všechny požadované práce musí být odevzdány včas a v požadované formě. Vedoucí práce bude studentům poskytovat individuální vedení a konzultace v průběhu celého semestru. Konečné hodnocení předmětu je založeno na: Aktivní účasti na seminářích: 20 % Prezentaci koncepce diplomové práce: 20 % Prezentaci a diskuzi vybrané literatury: 20 % Literární rešerši: 20 % První verzi klíčové kapitoly diplomové práce: 20 %
Doporučená literatura
  • Další literatura podle konrétního tématu DP..
  • Bártek, K., Kubrický, J. (2015). Pokročilé použití MS Power Point při tvorbě elektronických výukových materiálů /online/. Olomouc: VUP.
  • Bártek, K., Kubrický, J. (2015). Pokročilé použití MS Word při tvorbě elektronických výukových materiálů /online/. Olomouc: VUP.
  • CLAPHAM, CH. (1996). Concise dictionary of mathematics. Oxford university Press.
  • Janů, S. a kol. (2013). Bible Microsoft Office 2013 a 365: Průvodce pro každého. Zoner Press.
  • URDAN, T., C. (2016). Statistics in Plain English. Routledge.. Taylor & Francis Group.
  • Walker, I. (2012). Výzkumné metody a statistika. Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní