Předmět: ITEP-Inovativní trendy v matematice

« Zpět
Název předmětu ITEP-Inovativní trendy v matematice
Kód předmětu KMT/IITM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Laitochová Jitka, doc. RNDr. CSc.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seminář je zaměřený na aktivizační metody ve výuce matematiky. Seminář je rozdělený na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou studenti seznámeni s aktivizačními výukovými metodami a zaváděním těchto metod do výuky matematiky. Bude kladen důraz na pozitivní postoje studentů k matematice a na rozvíjení sociálních kompetencí studentů. Studenti budou připravováni na práci s heterogenní skupinou v rámci procesu inkluze. V semináři budou rozvíjeny bilingvní prvky vzdělávání v matematice. Praktická část bude zaměřena na transformaci zkušeností s vyučováním matematice v praxi. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem je zaměřit se na aktivizační metody ve výuce matematiky a využití těchto metod při vyučování matematice. Studenti budou připravováni na práci s heterogenní skupinou v rámci procesu inkluze. V semináři budou rozvíjeny bilingvní prvky vzdělávání v matematice. Praktická část bude zaměřena na transformaci zkušeností s vyučováním matematice v praxi. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Grecmanová, H., Urbanovská, E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. 1. vyd.. Olomouc: Hanex.
  • Kolář, Z., Šikulová, R. (2007). Vyučování jako dialog. 1. vyd.. Praha: Grada.
  • Kotrba, T., Lacina, L., & Šefrová, H. (2011). Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal.
  • Kotrba, T., Lacina, L. (2010). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. 1. vyd.. Brno: Barrister & Principal.
  • Krejčová, E., Volfová, M. (2001). Didaktické hry v matematice. 3. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus.
  • Lokšová, I., Lokša, J. (2003). Tvořivé vyučování. 1. vyd.. Praha: Grada.
  • Maňák, J. (2001). Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido.
  • Maňák, J., Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
  • Pecina, P., Zormanová, L. (2009). Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita.
  • Petty, G. (2013). Moderní vyučování. (6. rozšířené a přepracované vydání). Praha: Portál.
  • Sitná, D. (2013). Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
  • Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. 1. vyd.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání (BB16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní