Vyučující
|
-
Bártek Květoslav, Mgr. Ph.D.
-
Stopenová Anna, PaedDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
-
Pastor Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Při vyučování matematice na 1. stupni ZŠ se při řešení úloh užívá grafického znázorňování, které má vysokou didaktickou hodnotu. V matematice i v běžném životě se pojmu "graf" užívá v mnoha významech např. graf binární relace, graf přímé úměrnosti, kruhový diagram a zejména ve významu plynoucího z vlastní teorie grafů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je popsat a vysvětlit pojem "graf", který se užívá v mnoha významech (např. graf binární relace, graf přímé úměrnosti, kruhový diagram a zejména ve významu plynoucího z vlastní teorie grafů).
Poznatky získané v předmětu GRAFY jsou předpokladem pro úspěšné studium dalších předmětů a využití v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast na výuce, vypracovat a odevzdat seminární práci.
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M. (1998). Grafy v matematice na 1. stupni ZŠ. Brno.
-
NEČAS, J. (1978). Grafy a jejich použití. Praha.
-
OPAVA, Z. (1989). Matematika kolem nás . Praha.
-
ŽIDEK, O. (1994). Teória grafov a jejich aplikacie v školské praxi. Bratislava.
|