Předmět: Elementární matematika

« Zpět
Název předmětu Elementární matematika
Kód předmětu KMT/ELM@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Lineární rovnice. Kvadratické rovnice. Nerovnice a jejich řešení. Lineární nerovnice. Kvadratické nerovnice. Rovnice s absolutní hodnotou. Nerovnice s absolutní hodnotou. Rovnice s parametrem. Iracionální rovnice. Algebraické rovnice vyšších stupňů. Exponenciální a logaritmické rovnice. Goniometrické rovnice. Rovnice a soustavy rovnic s více neznámými. Nerovnice a soustavy nerovnic s více neznámými.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Elementární matematika 1 je rozvíjet znalosti studentů a především rozvíjet schopnost studentů získané vědomosti při studiu oboru aplikovat při řešení úloh. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni: - aplikovat teoretické poznatky při řešení úloh elementární matematiky, - objasnit metody řešení úloh a myšlenkové postupy v matematice, - vysvětlit matematické pojmy a postupy řešení úloh, - posuzovat didaktickou hodnotu souborů učebních úloh, - posuzovat kvalitu a obtížnost učebních úloh v učebnicích matematiky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky: - účast na výuce - splnění dílčích úkolů / výstupů - minimálně 60 % bodů z testu Požadavky na ISP: - vzorové vypracování úloh na téma domluvené s vyučujícím - minimálně 60 % bodů z testu
Doporučená literatura
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
  • CAMPBELL, J. R. (2001). Jak rozvíjet nadání vašich dětí.. Praha:Portál.
  • DOČKAL, V. (2005). Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý.. Praha.
  • HYÁNKOVÁ, M., SEDLÁČKOVÁ, V. (1999). Matematika pro zájemce o studium na vysokých školách technických.. Praha: ČVUT.
  • JUKL, M. (2003). Matematika.. Praha:Ekopress.
  • KUBÁT, J., HRUBÝ, D., PILGR, J. (1996). Sbírka úloh z matematiky pro střední školy.. Praha: Prometheus.
  • KUBÁT, J. (2004). Sbírka úloh z matematiky pro přípravu k maturitní zkoušce a k přijímacím zkouškám na vysoké školy.. Praha: Prometheus.
  • LOURIDAS S. E., RASSIAS,M. (2013). Problem ? Solving and Selected Topics in Educlidean Geometry. In the Spirit of the Mathematical Olympiads.. London.
  • MAKI, P. D., THOMPSON, M. (1989). Finite Mathematics.
  • NOVÁK, B. Aktuální otázky matematického vzdělávání v sekundární škole.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • POLÁK, J. (1999). Středoškolská matematika v úlohách II.. Praha: Prometheus.
  • POLÁK, J. (1996). Středoškolská matematika v úlohách I.. Praha: Prometheus.
  • SIWEK, H. (2005). Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania v matematyce szkolnej.. Warszawa.
  • SPAGNOLO, F., ČIŽMÁR, J. (2003). Komunikácia v matematike na strednej škole.. Brno: MU.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematika se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní