Předmět navazuje na obsahové schéma předmětu Matematická gramotnost 1. Probíraná témata směřují k praktickým aplikacím. Cílem předmětu je rozvinout řešenou problematiku s důrazem na aplikace a mezipředmětové vztahy. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit a používat základní matematické pojmy teorie množin a elementární aritmetiky souvisejících s předmatematickými představami, uvádět příklady konkrétních edukačních aktivit, - provést rozklad daného souboru na třídy dle charakteristické vlastnosti, uvádět příklady konkrétních edukačních aktivit, - uspořádat danou množinu dle charakteristické vlastnosti, uvádět příklady konkrétních edukačních aktivit, - charakterizovat a identifikovat základní geometrické útvary a tělesa (2D, 3D), určit společnou vlastnost vybrané kategorie, provést grafickou interpretaci 3D do dimenze 2D a naopak, znát možnosti polohových vlastností předmětů, uvádět příklady konkrétních edukačních aktivit, - hledat strategii řešení labyrintů (2D, 3D), - koncipovat projekt se zaměřením na rozvíjení matematické pregramotnosti.
|
-
ACLAND, J. (2005). Fun with Shape and Size. Oxford.
-
Hejný, M. (1998). Barevná bludiště. Praha: PdF UK.
-
Kaslová, M. (2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha.
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika.. Praha: Portál.
-
Košč, L. (1972). Psychológia matematických schopností.. Bratislava: SPN.
-
KŘÍŽOVÁ, J., MRUŠKOVIČOVÁ, L. (1988). Rozvíjení základních matematických představ v mateřské škole.. Praha.
-
Morgan, N. (2008). Count to 10. London.
-
Morgan, N. (2008). Learn the Time. London.
-
Novák B. (1992). Matematika III - Několik kapitol z didaktiky matematiky. UP Olomouc.
-
Opravilová, E., & Gebhartová, V. (2011). Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Praha: Portál.
-
OPRAVILOVÁ, E. (1988). Dítě si hraje a poznává svět. Praha : SPN.
-
Opravilová, E., Filcík, G. (1995). Než půjdeš do školy I a II. Praha.
-
Sciacovelli, G. (1978). Nová matematika. Praha: SPN.
-
Vančurová, E. (1976). Bystrozraký Filip. Praha: Albatros.
-
Veberová, E. (1990). Těšíme se do školy. Praha: SPN.
-
Waites, M. J., Morgan, N. L., Rockey, J. S., Higton, G. (2001). Industrial Microbiology: An Introduction. Wiley-Blackwell.
-
Weigl, I. (1982). Porovnávanie, usporadúvanie, priraďovanie. Bratislava: SPN.
|