Vyučující
|
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti jsou seznamováni s pravoúhlým promítáním na jednu průmětnu (kótované promítání) a pravoúhlým promítáním na dvě průmětny (Mongeovo promítání). Práce s interaktivní tabulí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Konstrukční geometrie rozvíjí schopnost řešit planimetrické a stereometrické úlohy. V předmětu konstrukční geometrie jsou studenti seznamováni s definicemi kuželoseček a jsou odvozeny ohniskové vlastnosti elipsy, paraboly a hyperboly. Předmět dále studenty seznamuje s principy promítání. Podrobně jsou studenti seznamováni s pravoúhlým promítáním na jednu průmětnu a pravoúhlým promítáním na dvě průmětny.
Schopnost řešit úlohy z planimetrie (rovinné geometrie)a stereometrie (prostorové geometrie).
|
Předpoklady
|
Znalost planimetrie (geometrie v rovině), stereometrie (geometrie v prostoru), analytické geometrie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Student vypracuje a odevzdá 3 vyrýsované úlohy, Student získá 70% z celkového počtu bodů za písemné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Kraemer, E.: Zobrazovací metody (promítání rovnoběžné), SPN Praha 1991; Kraemer, E.: Zobrazovací metody (promítání rovnoběžné, SPN Praha 1991; Kochman, J. a kol.: Rýsování v 9. ročníku ZDŠ. Metodická příručka pro učitele, SPN Praha 1966.
-
Hodaňová J., Nocar D., Vaněk V. (2005). Konstrukční geometrie (Kuželosečky).. Olomouc.
-
Říha O. (1999). Konstrukční geometrie I.. Brno.
-
Říha O. (1999). Konstrukční geometrie II.. Brno.
|