Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Projekt ve výuce matematiky jako aktivizující vzdělávací strategie - vymezení pojmů projekt, projektová výuka, klasifikace projektů, realizační fáze projektu, nové role učitele a žáka při řešení projektu, koncipování projektu. Didaktická hra jako netradiční cesta k matematice - vymezení pojmu didaktická hra, klasifikace her, edukační role didaktických her, - didaktické PC hry
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními přístupy k vyučování (pozornost bude zaměřena především na oblast projektového vyučování, na edukační roli didaktických matematických her, didaktických PC her). Důraz bude kladen na aktivní práci studentů, na podporu nových forem a metod výuky. Nedílnou součástí bude kultivace verbálního a neverbálního projevu studentů jako budoucích učitelů.
Poznatky získané v předmětu AKTOK jsou předpokladem pro využití v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast v seminářích, zpracování, prezentace a odevzdání seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice matematiky pro základní školu.
-
COUFALOVÁ, J. (1990). Základy elementární aritmetiky. Plzeň.
-
JANČAŘÍK, A. (2007). Hry v matematice.. Praha.
-
Kárová, V. (1998). Didaktické hry ve vyučování matematice v 1.-4. ročníku základní a obecné školy. Část aritmetická.. Plzeň.
-
Kašová, J. (1995). Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii a praxi. . Kroměříž.
-
KUBÍNOVÁ, M. (2002). Projekt ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. . Praha.
-
OPAVA, Z. (1989). Matematika kolem nás. Praha: Albatros.
|