Předmět: Aktuální otázky primárního matematického vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Aktuální otázky primárního matematického vzdělávání
Kód předmětu KMT/AKTO
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Projekt ve výuce matematiky jako aktivizující vzdělávací strategie - vymezení pojmů projekt, projektová výuka, klasifikace projektů, realizační fáze projektu, nové role učitele a žáka při řešení projektu, koncipování projektu. Didaktická hra jako netradiční cesta k matematice - vymezení pojmu didaktická hra, klasifikace her, edukační role didaktických her, - didaktické PC hry

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními přístupy k vyučování (pozornost bude zaměřena především na oblast projektového vyučování, na edukační roli didaktických matematických her, didaktických PC her). Důraz bude kladen na aktivní práci studentů, na podporu nových forem a metod výuky. Nedílnou součástí bude kultivace verbálního a neverbálního projevu studentů jako budoucích učitelů.
Poznatky získané v předmětu AKTO jsou předpokladem pro využití v pedagogické praxi.
Předpoklady
Základy matematiky v rozsahu základní a střední školy

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Aktivní účast v seminářích, zpracování, prezentace a odevzdání seminární práce.
Doporučená literatura
  • Učebnice matematiky pro základní školu.
  • COUFALOVÁ, J. (1990). Základy elementární aritmetiky. Plzeň.
  • JANČAŘÍK, A. (2007). Hry v matematice.. Praha.
  • Kárová, V. (1998). Didaktické hry ve vyučování matematice v 1.-4. ročníku základní a obecné školy. Část aritmetická.. Plzeň.
  • Kašová, J. (1995). Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii a praxi. . Kroměříž.
  • KUBÍNOVÁ, M. (2002). Projekt ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. . Praha.
  • OPAVA, Z. (1989). Matematika kolem nás. Praha: Albatros.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní