Vyučující
|
-
Franc Jaroslav, doc. Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
Analýza kontextu respektující osoby žijící v dané oblasti, a to včetně jejich kultury, společnosti i náboženství Analýza respektující existující společenské systémy v daném místě Analýza založená na systému propojení politických, socio-ekonomických, infrastrukturních atd. daností Analýza směřující k rychlému přijetí závěrů Analýza jako jedna z částí procesu (porozumění, koordinace, plánování)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující práce ve skupinách
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem modulu je naučit studenty analyzovat politický, ekonomický a sociální kontext dané země/zemí, kde je poskytovaná zahraniční pomoc a jak se tato pomoc liší podle kontextu.
|
Předpoklady
|
U studentů se předpokládají základní znalosti z oblasti sociální práce, humanitární práce, dějin a kultury.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Andrew Meaux and Wale Osofisan. A Review of Context Analysis Tools for Urban Humanitarian Response. 2016.
-
Johannesen, R. L. (ed.). (2008). Ethics in Human Communication. Illinois.
-
Mbembe, Achile. On the Poscolony. Oxford. 2001.
-
Sitko, P. Urban disaster resilience: Learning from the 2011 Bangkok flood. Oxford Brookes University. 2016.
|