Vyučující
|
-
Horáková Jitka, Mgr.
-
Horák Lukáš, Mgr.
-
Janík Marcel
-
Sedláková Renáta, Mgr. Ph.D.
-
Matela Pavel, MgA. Ph.D.
-
Vetešková Michaela, Mgr.
-
Pustějovská Ivana, Mgr.
-
Hrudníková Eva, Mgr.
-
Müllerová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Krouželová Dita, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Specifikace náplně jednotlivých hodin kurzu je v aktuálním sylabu v elektronickém výukovém systému NEO.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Tento výukový blok se zaměřuje na studium a interpretaci mediálních obsahů v různých formátech, jako jsou text, obraz, zvuk i video. Studující si osvojí různé analytické nástroje a techniky, aby mohli empiricky zkoumat nejen mediální obsahy, ale i fungování médií v současné společnosti a to, jak média formují veřejné mínění. Důraz je kladen na porozumění tomu, jak ... Studující se seznámí s klíčovými kvalitativními i kvantitativními postupy mediální analýzy a jejich jednotlivými kroky jako je kódování obsahu a interpretace dat. V kurzu studující realizují vlastní případové studie, které pomáhají aplikovat teoretické znalosti na reálné příklady z mediálního světa a konkrétní výzkumné otázky. Absolventi kurzu získají schopnost kriticky hodnotit a analyzovat mediální obsahy nejen vzhledem k platné mediální legislativě, ale i vzhledem k etickým dilematům, jež jsou často s mediálním fungováním spojené. V rámci studia předmětu studenti získají - základní znalosti vybraných otázek sociální spravedlnosti a sociální nerovnosti - dovednost vyhledávat, aktualizovat, reflektovat a interpretovat poznatky z oblasti studia médií - dovednost aplikovat etické principy a kulturní paradigmata při studiu a interpretaci poznatků z oblasti sociální spravedlnosti a sociální nerovnosti - dovednost zpracovat reflektovaná témata různými formami mediální komunikace
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KMS/PEATE a zároveň KMS/PEARO a zároveň KMS/PEAFO a zároveň KMS/PEAGR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Blok je zakončen zápočtem a zkouškou. Student, který nesplnil podmínky získání zápočtu, nemůže přistoupit ke zkoušce. Zápočet studující získávají za průběžnou práci v semestru. Podmínky získání zápočtu za teoretickou část bloku musí být splněny ke konci přednáškové části semestru (31. 3.). Na udělení zápočtu se domlouvají vyučující obou části bloku. Studující musí splnit podmínky stanovené jak v teoretické, tak v praktické části bloku. Získání zápočtu je podmíněno třemi úkoly, které jsou vzájemně provázané: i) Realizace empirického semestrálního projektu a jeho prezentace ve stanovený den/čas (v posledních dvou výukových týdnech) v hodině. ii) Příprava na hodiny iii) Úspěšné vypracování 2 vědomostních testů Podrobnější specifikace úkolů - viz NEO. Zkouška proběhne ve zkouškovém období formou prezentace a obhajoby semestrální práce, která obsahuje teoretickou a praktickou část. Semestrální práci student odevzdává ve stanoveném termínu před veřejnou obhajobou. Teoretická část semestrální práce v rozsahu cca 8 000 slov má strukturu odborného článku a splňuje kritéria odborného textu. V případě, že studující kurz nesplnil, a má jej zapsaný opakovaně, musí splnit všechny podmínky stanovené pro získání zápočtu i zkoušky, pokud se na začátku semestru s vyučující nedohodne jinak. PRAKTICKÁ CVIČENÍ 1. Mediální výstup - fotografické cvičení. Zadání praktické části mediálního výstupu ve fotografii spočívá ve vytvoření fotografického souboru na téma související se zaměřením teoretické práce. Téma je předem konzultováno a schváleno vedoucím cvičení. Výstupem je soubor 10-15 fotografií. 2. Mediální výstup - rozhlas a text: V letním semestru bude úkolem vytvořit psanou STORY v rozsahu 2000-2200 znaků včetně mezer. Story bude portrétem zvoleného respondenta, který nabízí jeho krátkou výseč ze života vztahující se k tématu teoretické práce. V případě audiovýstupu půjde o repomontáž ve stopáži do 5minut. Vybrané zvuky nemusí být totožné s textovým obsahem. Autor v repomontáži střídá své komenty ze studia s respondentovy klipy a posluchačům tak postupně odkrývá důvody jeho profese nebo rozhodnutí či jeho dilemat, v tomto případě skvěle funguje příběh /HLP - hluboký lidský příběh/. 3. Mediální výstup - Multimediální cvičení Student navrhne a realizuje multimediální projekt, který bude synergicky propojovat mediální možnosti pro dané téma. Předpokládá se, že výstup bude ve formě webových stránek, které budou zahrnovat spektrum obrazových (audiovize, fotografie), textových a grafických materiálů. Autorem všech dílčích částí bude student. Cvičení budou probíhat formou praktických workshopů. Vybraná cvičení budou supervidována garantem. V rámci cvičení si student-ka během studia volí pro každý tematický blok jiný mediální výstup z aktuální nabídky tak, aby postupně získal-a zkušenosti s prací s různými mediálními prostředky. Jak si zvolit dobře cvičení k bloku: https://teologicka.neolms.eu/group_custom/show/28941
|
Doporučená literatura
|
|