Vyučující
|
-
Sedláková Renáta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu řešená témata a otázky: Proč studovat média? Co je to žurnalistika a kdo je to novinář? (zpravodajství vs. publicistika); žurnalistika jako profese; mediální konstruktivismus - svět vytvořený médii (sociální a mediální konstrukce reality); agenda setting theory; objektivita - problém definice pojmu; vliv médií a výzkum publika - příjemci médií - fanoušci, fandom; metody analýzy médií (obsahová analýza, sémiotická analýza, diskurzivní analýza); mediální gramotnost. Obsah kurzu je každoročně v prvním týdnu semestru upraven a přizpůsoben složení skupiny a potřebám studujících, kteří si jej zapsali.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Většinu toho, co víme o našem světě, známe z médií. Kurz pomáhá pochopit roli médií v současné západní společnosti, kde média patří k nejvlivnějším společenským institucím. Kurz poskytuje úvod do studia médií a zprostředkované komunikace ze sociologické perspektivy. Zabývá se různými otázkami z oblasti mediálních studií (např. tvorbou zpráv, studiem publika, sociálními médii, mediální výchovou atd.) a snaží se odpovědět na otázky, jak média a komunikace utvářejí současnou kulturu, životy jednotlivců nebo globální ekonomiku. V kurzu řešená témata a otázky: Proč studovat média? Co je to žurnalistika a kdo je to novinář? (zpravodajství vs. publicistika); žurnalistika jako profese; mediální konstruktivismus - svět vytvořený médii (sociální a mediální konstrukce reality); agenda setting theory; objektivita - problém definice pojmu; vliv médií a výzkum publika - příjemci médií - fanoušci, fandom; metody analýzy médií (obsahová analýza, sémiotická analýza, diskurzivní analýza); mediální gramotnost.
|
Předpoklady
|
-
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Průběžná příprava na jednotlivé hodiny semestru, znalost zadaných textů a aktivní účast v hodinách; prezentace vybraného tématu v hodině.
|
Doporučená literatura
|
|