Vyučující
|
-
Mocek Petr, Mgr.
-
Franc Jaroslav, doc. Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
- Prezentace o Délka 15 minut (2 minut úvod do tématu - cca 6-7 min stať - 1-2 min závěr = shrnutí - 5 minut diskuze s ostatními studenty) o Každý student si připraví aspoň 2 otázky na témata ostatních studentů v rámci diskusí o Využívání nejrelevantnějších mediálních zdrojů - Témata k výběru: o Světové zprávy - konflikty, geopolitika, aktuální významné události mezinárodního charakteru - popis události a jejího vývoje, rozdíly v prezentaci tématu různými médii Válka v pásmu Gazy Válka na Ukrajině Rusko a jeho prezentace v médiích Jiné aktuální téma o Ekonomika a obchod - velká témata v zahraničních médiích, rozdíly v prezentaci tématu různými médii, dopady na světovou a případně místní ekonomiku Světový trh Kauza Boeing Jiné aktuální téma o Legislativa - velké legislativní kauzy, schvalování zákonů s mezinárodními dopady Kauza Julian Assange Ochrana dat a GDPR - FB, Adobe, Google Zákony ohledně potratů v USA Jiné aktuální téma o Sport - velké sportovní události a kauzy sportovního světa (popsat převážně o co jde a jaký má vliv na společnost) -> nejde pouze o popis průběhu nějakého utkání Olympiáda Antidoping Kontroverzní dopady událostí - místo a okolnosti pořádání atd. (př.: 2022 FIFA World cup v Qataru) Jiné aktuální téma o Technologie - nové technologie, jejich možnosti implementace a dopady jejich používání AI - umělá inteligence a její medializace Kryptoměna Sociální sítě Jiné aktuální téma o Kulturní oblast - aktuální kulturní dění a velké události Karlovarský filmový festival prizmatem světových médií Tate Modern v Londýně Jiná významná událost nebo kulturní instituce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Rozvoj komunikačních dovedností studenta v anglickém jazyce a kritické zhodnocení témat, jež jsou spojena s mediální komunikací. Dále schopnost reagovat na náhodné otázky a vedení diskuze nad různými tématy.
|
Předpoklady
|
- Předpokládaná úroveň znalosti anglického jazyka studenta je B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- Výběr, příprava a představení tématu ve formě prezentace (formát .pptx) - Nastudování si všech souvisejících zdrojů - Vedení diskuze nad vybraným tématem - Příprava otázek k ostatním tématům, která budou v kurzu prezentována - Pravidelná účast ve výuce - Komunikace pouze v anglickém jazyce - Základní literatura: Falla, T., & Davies, P. A. (2013). Maturita Solutions Upper-Intermediate Student's Book (2nd ed.). Oxford University Press. Falla, T., & Davies, P. A. (2013). Maturita Solutions Upper-Intermediate WorkBook (2nd ed.). Oxford University Press.
|
Doporučená literatura
|
-
DRMLOVÁ, Dana et al. (2011). Německy s úsměvem nově. Plzeň: Fraus.
-
Esselborn-Krumbiege, H. Von der Idee zum Text. Eine Einleitung zum wissenschaftlichen Schreiben.
-
McCarthy, M., O´Dell, F. Academic Vocabulary in Use with Answers.
-
Raymond Murphy. (2004). English Grammar in Use. A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Students of English, 3rd edition (Cambridge University Press: Cambridge, 2004). Cambridge.
|