Vyučující
|
-
Štverák Michal, ThLic.
-
Hrudníková Eva, Mgr.
-
Cincialová Marta, Mgr. Th.D.
-
Vetešková Michaela, Mgr.
-
Štreit Jindřich, prof. Mgr.
-
Matela Pavel, MgA. Ph.D.
-
Müllerová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Pustějovská Ivana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsah tematického bloku Témata spojená s církevním prostředím i křesťanskými církvemi v jejich rozdílnosti, a také aktuální celospolečenská témata pojatá optikou křesťanské víry a spirituality jsou kontinuálně předmětem společenských diskuzí, které mnohdy nastolují etické otázky. Proto je tento předmět nedílnou součástí studijního kurikula. Přednáškové bloky v rámci předmětu budou zaměřeny na tato témata: - Křesťan a majetek - Křesťan a sexualita - Křesťan s politika - Křesťan a sociální angažovanost - Křesťan a ekologie - Křesťan a výchova, sport, umění, kultura Přednášky budou probíhat jednak formou pravidelných přednáškových bloků garanta, ale také formou zvaných přednášek českých i zahraničních specialistů zvaných v rámci internacionalizace. Semináře se dělí na tématické (věnované seminární výuce - 50 hod.) a reflexivní (věnované reflexi studia a průběhu vzdělávání 5 hod.). Reflexivní semináře vede garant programu. Témata seminářů - etické problémy a dilemata v oblasti ekologie - etické problémy a dilemata v oblasti sexuality - analýza mediálního obsahu Témata metodologických seminářů - komunikační nástroje Semináře jsou realizovány různými výukovými formami, např. formou seminárního workshopu, panelové diskuse, fokusových skupin, nastudování a prezentace dílčích témat v klasické seminánární výuce apod.). Vybrané semináře budou vedeny rovněž garantem nebo pozvanými přednášejícími. Témata cvičení - v rámci předmětu studenti individuálně zpracovávají prostřednictvím vybraného mediálního prostředku (text, audio, multimédia, web, blog, grafická prezentace, video apod.) zvolené téma z diskutované problematiky - zpracované téma předloží jako dílčí projekt včetně tématické a komunikační analýzy a seznamu použitých zdrojů - zároveň zpracují komunikační a obsahovou analýzu projektu jednoho svého náhodně vybraného kolegy/kolegyně Cvičení budou probíhat formou praktických workshopů. Vybraná cvičení budou supervidována garantem. V rámci cvičení si student-ka během studia volí pro každý tematický blok jiný mediální výstup z aktuální nabídky tak, aby postupně získal-a zkušenosti s prací s různými mediálními prostředky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle tematického bloku V rámci studia předmětu studenti získají - základní znalosti vybraných kapitol z dějin a nauky křesťanství - dovednost vyhledávat, aktualizovat, reflektovat a interpretovat poznatky z oblasti křesťanství a křesťanské kultury - dovednost aplikovat etické principy a kulturní paradigmata při studiu a interpretaci poznatků z oblasti křesťanství - dovednost zpracovat reflektovaná témata různými formami mediální komunikace - dovednost obhájit u mediálně zpracovávaných a prezentovaných témat zvolený interpretační postup a model v souladu s etickými principy a respektem ke kultuře
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KMS/PEATE a zároveň KMS/PEARO a zároveň KMS/PEAFO a zároveň KMS/PEAGR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Seminární práce na 15 - 20 NS. 1. Mediální výstup - fotografické cvičení. Ve cvičení se seznámíme se specifiky média fotografie jak po formální, tak po obsahové stránce. Vyzkoušíme si různé možnosti pojetí tématu a zkusíme vytvořit obrazový příběh. Výstup: Medailon - portrét osoby. (série fotografií 10-15) Obsah: Pro medailon vybereme osobu, u které je v životě důležitý duchovní přesah. Zaměříme se na charakterizaci vybrané osobnosti s důrazem na to, jakým způsobem prožívá a předává svou náboženskou zkušenost. Důležitá je poctivá rešerše v teoretické části připravené pro blokovou výuku, která bezpodmínečně předjímá práci na fotografiích. Styl práce: Individuální práce pod vedením cvičícího. 2. Mediální výstup - rozhlas a text: Mediální výstupy tohoto cvičení budou dva: Natočený rozhovor s vybranou osobností podle zadání M. Veteškové. Výsledný rozhovor - podcast bude mít stopáž 12.30 min. Náběr hrubého materiálu nejméně 60 min., předvýběr pro lektorku max. 30 min. zvuku. Z natočeného materiálu studenti udělají i textovou podobu rozhovoru, který bude v délce cca 7 000 znaků (včetně mezer). Hodnotit se v případě textu bude i gramatická a stylistická správnost. Text s hrubými gramatickými chybami nebude přijat a hodnocen. 3. Mediální výstup - multimediální Jak si zvolit dobře cvičení k bloku: https://teologicka.neolms.eu/group_custom/show/28941
|
Doporučená literatura
|
|