Název předmětu | Nová náboženská hnutí |
---|---|
Kód předmětu | KMS/KTNNH |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Náboženství moderního člověka: teologický úvod 2. Typologie nových náboženství 3. Charakteristika nových náboženství 4. Nová náboženství vzniká z křesťanství 5. Nová náboženství vycházející z indické tradice 6. Nová náboženství vzniklá z islámu 7. Náboženství bez zřetelné závislosti na jiných systémech 8. Nová náboženství a kolektivní násilí 9. Implicitní náboženství: politické, ekonomické, kulturní systémy 10. Nová náboženství v kontextu křesťanských kořenů Evropy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování |
Výstupy z učení |
Seznámení s kontextem náboženských spiritualit, spirituální zkušenost v globálním světě, nová náboženská komunikace postmoderny, a interakce náboženských zkušeností, evropské poznávání nekřesťanských spirituálních center, vznik misijních center světových náboženství v Evropě a návraty polyteizmu v Evropě a Americe v druhé polovině 20. Století. Systematické poznání jednotlivých náboženských spiritualit, problematika konkrétních forem iniciace do spirituální zkušenosti a srovnání náboženské pedagogiky jednotlivých náboženství Mezináboženský dialog jako součást náboženských spiritualit, dialog křesťanských a nekřesťanských spiritualit, nová náboženská hnutí jako znamení doby. Cílem předmětu je - seznámit posluchače s vybranými náboženstvími, která působí v České republice - představit základní interpretační klíče k pochopení důvodů konverze k novým náboženským hnutím - seznámit posluchače se základními typologiemi nových náboženských hnutí
|
Předpoklady |
Na studenty nejsou kladeny specifické požadavky.
KMS/KTIZD ----- nebo ----- KMS/KTREL |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Závěrečná zpráva
Aktivní účast ve výuce, účast na zúčastněných pozorováních, prezentace výsledků četby a pozorování, schopnost četby odborného textu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|