Vyučující
|
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Výuka bude rozdělena do šesti tematických bloků. Každý blok se bude skládat z teoretické a praktické (nácvikové části). Teoretické a praktické části se budou volně prolínat tak, aby byla udržena pozornost studentů a získali pravidelný prostor pro nácvik nových dovedností. Studijní témata: 1. Komunikace a sebepoznání 2. Racionalita a emoce v médiích 3. Copywriting neboli umění srozumitelně psaných textů 4. Základy etikety a sebeprezentace 5. Představení a práce s programy pro tvorbu prezentací 6. Reflexe a získání zpětné vazby na vlastní projekt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Plánování a příprava prezentace, kultura a obsahu vyjadřování, management stresu před a při přednášení a otázka efektivní týmové spolupráce. Práce s prezentačním softwarem s důrazem na MS PowerPoint (jaké vlastnosti by měla mít poutavá prezentace, otázka designu, využití animací aj.). Jiné formáty pro tvorbu nebo předvádění prezentací (Prezi, Google Prezentace, PDF prezentace). Práce s postery od jejich tvorba v MS Publisher po prezentaci v limitovaném čase. Práce s informací, aktuálnost a práce se zdroji. Etická otázka práce s informacemi.
Po absolvování předmětu bude student znát svoje komunikační styly. Bude umět komunikovat bez používání "komunikačních faulů", vést konstruktivní dialog a řešit spory bez agrese. Bude umět kriticky pracovat s informacemi, poznat, kdy je informace manipulativní a proč. Bude rozumět sociálnímu kontextu a roli emocí při přijímání informací. Bude umět nakládat s desinformacemi. Další absolventovi kompetence se budou týkat srozumitelnému předávání informací široké veřejnosti. Absolvent bude znát způsoby, jak získat pozornost posluchačů (čtenářů), bude umět správně zvolit komunikační platformu (protože i sebelepší text na špatné platformě přijde vniveč). Absolvent bude také mít nacvičená základní společenská pravidla etikety a vystupování a bude vědět, proč zdvořilost a ohleduplnost jsou důležitým prvkem každé společnosti.
|
Předpoklady
|
Student musí dobře ovládat český jazyk. Být komunikativní a ochotný vstupovat do interaktivních aktivit.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Datum našeho společného setkání s kombi studenty je 7. 11. 2020 Do 24. 10. 2020 (včetně) prosím zašlete všechny vypracované úkoly ke všem tématům ("úkoly k tématu"). Zápočet získáte za účast na výuce a zaslání vypracovaných úkolů do zadaného termínu. Účast na výuce je nutná. Pokud by se z velmi vážných důvodů někdo nemohl dostavit, prosím o včasné kontaktování mne, domluvili bychom se na individuálním úkolu (nepřítomnost budu omlouvat jen ze závažných důvodů).
|
Doporučená literatura
|
-
Basu, A., Faust, L. (2013). Umění úspěšné komunikace; Jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi.. Praha: Grada.
-
Carmine, G. (2012). Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum.. Praha: Grada.
-
Cialdini, R. (2012). Zbraně vlivu. Brno: Jan Melvil Publishing.
-
Duarte, N. (2008). Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations. Canada.
-
Horňáková, M. (2012). Copywriting. Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press.
-
Chivers, B., & Shoolbred, M. (2007). A Student's Guide to Presentations: Making your Presentation Count.. London.
-
King, S. (2015). O psaní. Memoáry o řemesle.. Praha: Knihy Beta.
-
Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Berkeley: New Riders.
-
Špaček, L. (2010). Malá kniha etikety pro každý den.. Praha: Mladá fronta.
|