Vyučující
|
-
Sedláková Renáta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz seznamuje studující s kanonickými texty sociálních věd, které formovaly jimi studované obory, a zajímavými poznatky o fenoménech života v informačně přesycenou společnosti pozdní modernity. Primární literaturu kurzu tvoří časopisecké studie publikované v zahraničních oborových periodicích po roce 2000.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zvýšit dovednosti a kompetence studentů při používání cizího jazyka, především angličtiny. Kurz je zaměřen na čtení odborných studií souvisejících se studovaným oborem a profesní profilací studujících publikovaných v cizích jazycích. Studující se připravují doma a v seminárních hodinách jsou vedeni ke kritickému rozboru textu a diskusi o jeho obsahu. Diskuse je vedena v anglickém jazyce. Snahou vyučujících je zprostředkovat studujícím odbornou rovinu cizího jazyka (odlišnou od hovorové, mluvené či populárně mediální) a schopnost formulovat své myšlenky v odborných pojmech. Část textů, které budou v průběhu semestru čteny a diskutovány, si studující mohou vybrat podle vlastního zaměření.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Je požadována průběžná pravidelná příprava na jednotlivé seminární hodiny v průběhu semestru; účast na diskusích o obsahu čtených textů v cizím jazyce v hodinách a odevzdání vypracované rešerše zadaných textů. Povinná literatura: BECKER, Howard Saul a RICHARDS, Pamela. Writing for social scientists. Chicago: The University of Chicago Press, 2007. ISBN 0-226-04132-8. BILLIG, Michael. Learn to write badly: how to succeed in the social sciences. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-67698-5. Primární literatura k práci v seminářích: Cizojazyčné odborné studie podle volby studujících publikované například v časopisech: Religio, Culture, Communication and Religion.
|
Doporučená literatura
|
|