Název předmětu | Nástroje reprezentace krizových událostí V |
---|---|
Kód předmětu | KMS/DENR5 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kurz zvukového obsahu seznamuje se základními principy a požitím audio obsahu ve vztahu ke krizovým situacím. Prochází od základů práce s hlasem a jeho výcvikem při stresových zatíženích až po přehled manipulativních praktik při pořízení zvukových záznamů. Připravuje studenty pro použití audio výstupů a jejich analýzu napříč komunikačními kanály. Obsah: 1. Audio forma a možnosti použití v krizové komunikaci - ukázky z praxe 2. Základní stavební prvky, formální stavba - analýza ukázek 3. Obsahová struktura v audio formátech - analýza ukázek 4. Možnosti předávání informací v audiu 5. Cvičení - před mikrofonem - mediální trénink 6. Cvičení - před mikrofonem - mediální trénink - analýza 7. Cvičení - skladba - co určuje ve zvuku percepci obsahu 8. Cvičení - střih - jak se dá střihovou montáží ovlivnit obsah - otázka objektivity 9. Cvičení - vytvoření audiálního tvaru - příprava 10. Cvičení - vytvoření audiálního tvaru - natáčení 11. Cvičení - vytvoření audiálního tvaru - postprodukce 12. Závěrečná analýza a zhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
- Student se naučí pracovat s formální skladbou audiálního tvar - bude umět analyzovat stavební prvky audiálního tvaru - natrénuje si přípravu obsahu do audio formátu; - nacvičí si práci s mikrofonem a s hlasem; - osvojí si střih audiozáznamu a tvorbu audio zprávy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Student organizuje své studium na základě distanční opory, tedy studijních materiálů a pokynů v LMS; soubor studijních materiálů (videonahrávky, texty) přístupných v distanční opoře v LMS. Účastní se vypsaných webinářů a plní průběžné úkoly (přibližně 4). Požadavky na studenty: aktivní účast ve výuce, seminární práce, studium povinné literatury. Seminární práce v závěru semestru prověří, zda je schopen aplikovat získané poznatky a diskutovat o probraných tématech. Literatura povinná: Lucie Wittlichová (ed.): Pozor vysíláme! Dny české státnosti o.p.s., ÚSTR, Praha 2013. Barbara Köpllová (et all) Média a společnost: Dějiny českých médií. Praha: Grada 2011. Petr Nutil. Média, lži a příliš rychlý mozek. Praha: Grada 2018. Literatura rozšiřující: Václav Moravec. Média v tekutých časech: Konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia 2016. Jirák, Jan; Köpplová, Barbara. Masová média. Praha: Portál 2015. Jana Halada, Barbora Osvaldová. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri 2002. Substance Abuse and Mental Health Services Administration: Communicating in a Crisis: Risk Communication Guidelines for Public Officials. SAMHSA Publication No. PEP19-01-01-005. Rockville, MD, Substance Abuse and Mental Health Services Administration, 2019. Internetový zdroj: Radio's key role in crisis and emergency situations - https://www.itu.int/hub/2021/02/radios-key-role-in-crisis-and-emergency-situations/ |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|