Vyučující
|
-
Müllerová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Krizové události jsou v současnosti reprezentovány především na webu a sociálních sítích. Kurz seznamuje s prostředky, interpretací a analýzou reprezentace krizových událostí prostřednictvím sociálních sítí a webu a seznamuje se základními principy digitálního prostředí. Zprostředkovává základy porozumění pojmům, jako jsou UX, UI. Cybersecurity, digitální útoky. Vede studující k rozpoznání specifického a rizikového chování na sociálních sítích. Zaměřuje se na časování práce v digitálním prostředí, rozlišování formálních a obsahových prvků; reflektuje vhodnou skladbu informací a načasování jejich zveřejnění. Pozornost je věnována seznámení s pravidly cybersecurity, bezpečného a etického sdílení/pohybu v online prostředí. Obsah kurzu: 1. UX a UI ve službách krizové komunikace. Co je UX, co UI 2. Analýza - UX v praxi 3. Analýza - UI v praxi 4. Nastavení procesních řešení informovanosti během krize 5. Kompetence a zodpovědnost - kdo za co zodpovídá a v jakém časovém úseku, časový plán 6. Cybersecurity, digitální útok - základy a cvičení, jak jej rozpoznat, co dělat 7. Toky informací a jejich koordinace na webových stránkách 8. Analýza - Poskytování informací prostřednictvím webových stránek 9. Analýza - Poskytování informací prostřednictvím sociálních sítí 10. Analýza - Jak eticky pracovat s texty, obrazem a zvukem v digitálním prostředí 11. Prezentace seminárních prací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem studia a výstupy z učení jsou, aby studující: - uměli analyzovat tok informací během krizového řízení prostřednictvím sociálních sítí s přihlédnutím na životní cyklus krizí; - uměli aplikovat získané kompetence na přípravu možných krizových scénářů organizací, institucí, manažerů, společností, navrhnout krizový scénář pro práci s webem a sociálními sítěmi a rozhodovat o kompetencích v případě rychlého nástupu krize ve vztahu k prezentaci informací v digitálním prostředí. - znali a uměli rozpoznat specifika informačních strategií: rychlost, etické principy, spolehlivost, korektnost, udržitelnost ve vztahu k digitálnímu prostředí. - uměli pracovat s reakcemi publika (např. panikou, šíření strachu, fake news). - osvojili si základy cybersecurity ? rozpoznali řízený digitální útok.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student organizuje své studium na základě distanční opory, tedy studijních materiálů a pokynů v LMS; soubor studijních materiálů (videonahrávky, texty) přístupných v distanční opoře v LMS. Požadavky na studenty: aktivní účast na webinářích a průběžné plnění úkolů, včetně studia zadané literatury. Povinná literatura: ADAMÍKOVÁ, Anežka a MARVAN, Lukáš BoB (ed.). Digitální design: pohled za pixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, 2017. ISBN 9788090642348. Rozšiřující literatura: GOODMAN, Michael; ROMENTI, Stefania; MURTARELLI, Grazia a VALENTINI, Chiara. Organisations' conversations in social media: applying dialogue strategies in times of crises. Corporate Communications: An International Journal. 2014, roč. 19, č. 1, s. 10-33. ISSN 1356-3289. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/CCIJ-05-2012-0041. STENGER, Thomas. Social Media and Online Reputation Management as Practice. International Journal of Technology and Human Interaction. 2014, roč. 10, č. 4, s. 49-64. ISSN 1548-3908. Dostupné z: https://doi.org/10.4018/ijthi.2014100104. STEPHENS, Keri K. a MALONE, Patty. New Media for Crisis Communication: Opportunities for Technical Translation, Dialogue, and Stakeholder Responses. TheHandbook of Crisis Communication. 2010, s. 381-395. Dostupné z: https://doi.org/10.1002/9781444314885.ch18. Social Media and Crisis Management: A Review and Analysis of Existing Studies. EUL Journal of Social Sciences. 2018, roč. 9, č. 2, s. 199-215. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/330468226_SOCIAL_MEDIA_AND_CRISIS_MANAGEMENT_A_REVIEW_AND_ANALYSIS_OF_EXISTING_STUDIES DŘÍMALKA, Filip. HOT: jak uspět v digitálním světě. Žádná velká věda. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.
|
Doporučená literatura
|
|