Název předmětu | Nástroje reprezentace krizových událostí III |
---|---|
Kód předmětu | KMS/DENR3 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kurz seznámí studenty s možností fotografování a etikou zpracování obrazového materiálu doprovázejícího krizové situace. Kurz se bude zabývat analýzou obsahu a formy fotografií, možným produkčním a postprodukčním zkreslením reality a etickým rámcem této problematiky. Studující si osvojí dovednost dekódovat užité symboly aktuální vizuální kultury. Obsah: 1. Základy fotografie, pohled do historie 2. Užití fotografie v krizových a přelomových situacích 3. Základní možnosti technik při focení 4. Základní možnosti postprodukce 5. Analýza - zobrazování postav v krizové situaci 6. Analýza - rychlost v reportážní fotografii 7. Analýza - postprodukční úprava - možnosti 8. Zadání závěrečné seminární práce - diskuze 9. Prezentace konceptů ZSP 10. Prezentace konceptů ZSP 11. Prezentace seminární práce 12. Prezentace seminární práce - diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student se seznámí se základními formálními a obsahovými hodnotami fotografie. Získá základy umění rozlišování postprodukčních úprav a jaké tyto úpravy mají technické možnosti. Nacvičí si etické zhodnocení a možnosti uveřejnění obrazu v krizové situaci.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Seminární práce, studium povinné literatury, která bude specifikována vyučujícím. BARAN, Alexander a BARAN, Ludvík. Obraz jako dialog s časem. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2007. ISBN 978-80-7068-205-0. BARAN, Ludvík. Fotografie jako dokument a tvorba. Praha: Ústř. kult. dům železničářů, 1990. ISBN 80-85106-07-8. GREGOROVÁ, Anna. Fotografická tvorba. Martin: Osveta, 1977. KOLÁŘ, Viktor. Seminář o fotografickém dokumentu. Praha: Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-53-8. SONTAG, Susan. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9. ŠMOK, Jan. Jak se dívat na fotografii. Liberec: Kulturní správa SKNV, 1969. ŠMOK, Jan. Skladba fotografického obrazu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. TAUSK, Petr a kol. Praktická fotografie. Praha: Nakladatelství technické literatury, 1972. SIOSTRZONEK, Jiří, ed. Fotografie a sociologie. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, 2011. ISBN 978-80-7248-656-4. FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Praha: Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X. MCNALLY, Joe. Fotografie - rozhodující momenty: rady, doporučení, příběhy a inspirace od jednoho z předních světových fotografů. Brno: Zoner Press, 2008. ISBN 978-80-7413-005-2. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|