Název předmětu | Nástroje reprezentace krizových událostí I |
---|---|
Kód předmětu | KMS/DENR1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kurz seznamuje se základními principy audiovizuální tvorby ve vztahu k předávání informací během životního cyklu krize. Připravuje studenty pro použití audio výstupů a jejich analýzu napříč informačními kanály. Ukazuje, jak se s audiovizuálním tvarem pracuje na různých rovinách včetně sociálních sítí. V řadě cvičení si studenti osvojí postupy, jak účelně zprostředkovat informaci pomocí obrazu, zvuku a střihové skladby. Naučí se rozpoznat manipulaci v audiovizuální tvorbě a posoudit etické aspekty zpracování problematických audiovizuálních záznamů. Seznámí se a osvojí si strategie vystupování před kamerou. Obsah předmětu: 1. Audiovizuální forma a možnosti použití - ukázky z praxe 2. Základní stavební prvky, formální stavba - analýza ukázek 3. Obsahová struktura v audiovizuálních formátech - analýza ukázek 4. Možnosti předávání informací v audiovizuálním díle 5. Analýza - před kamerou 6. Analýza - před kamerou - reflexe 7. Analýza - za kamerou - co určuje v obraze a ve zvuku percepci obsahu 8. Analýza - střih - jak se dá střihovou montáží ovlivnit obsah - otázka objektivity obrazu a rytmu 9. Analýza - vybrané obsahy týkající se krizové strategie - obsah 10. Analýza - vybrané obsahy týkající se krizové strategie - forma 11. Analýza - vybrané obsahy týkající se krizové strategie - uplatnění 12. Závěrečné zhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
studující se učí: - rozumět principům tvorby audiovizuálního díla i formě a způsobu zpracování; - znát technické požadavky na tvorbu audiovizuálního díla; - rozumět způsobům recepce audiovizuálního díla; - analyzovat informace poskytované prostřednictvím audiovize; - rozlišit a posoudit, která informace je v audioizi užitečná/nezbytná/přebytečná; - určit priority pro účinný obsah audiovizuálního díla v průběhu řešení krizové situace.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Student organizuje své studium na základě distanční opory, tedy studijních materiálů a pokynů v LMS; soubor studijních materiálů (videonahrávky, texty) přístupných v distanční opoře v LMS. Požadavky na studenty: aktivní účast na webinářích a realizace průběžných úkolů (přibližně 4). Literatura: HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5. 17 KORDA, Jakub. Úvod do studia televize. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978- 80-244-4212-9. 18 KORDA, Jakub. Úvod do televize 2: Faktuální televize a její žánry. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3611-1. 19 ŠTOLL, Martin. Tři podoby televize. Praha: Literární akademie, 2013. ISBN 978-80-86877-67-9. 20 OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Vydání třetí, revidované. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4612-1. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|