Vyučující
|
-
Kučmáš Jan, Mgr.
-
Sedláková Renáta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz seznamuje studenty se základními pravidly a axiomy přípravy možných strategií informování v krizových situacích. Učí studující analýze směřující k rozpoznání správného času k iniciaci sdílení informací v rámci krizové strategie, jak sestavit vhodně strukturovaný krizový týmu, a učí je, jakou roli v něm sehrává krizový komunikátor. V průběhu studia je studujícím představena modelová informační strategie a s ní spojené procesy. Studující dovedou následně aplikovat krizové postupy i s jejich vhodným načasováním, stejně tak dovedou zacházet s nástroji pro krizovou informační strategii. V řadě case studies budou představeny krizové situace, které byly úspěšně i neúspěšně komunikovány v minulosti. Studenti se seznámí s krizovými manuály a naučí se krizový manuál sami vytvořit. V průběhu semestru si studenti na modelové situaci vyzkouší krizovou informační strategii, poznají a pochopí, co krizi předchází, a naučí se, jak na krizi reagovat. Mimo to se seznámí s a osvojí si postupy, jak obnovit dobré jméno společnosti, organizace, úřadu, značky nebo osoby poté, co krize odezní. Struktura předmětu: 1. Začátek informační strategie a životní cyklus krize 2. Strategie DEAL, DIMINISH a DENY 3. Strategie sdílení informací - co dělat a kdy 4. Analýza problému - postup krizové informační strategie 5. Krizový tým - rozhodnutí a příprava sdělení 6. Specifika nástrojů krizové informační strategie - case study 7. Krizový manuál struktura, jeho použití 8. Krizová simulace, specifika cílových skupin 9. Pravidla kontaktu s dalšími partnery 10. Příklady z praxe - příprava krizové informační strategie 11. Příklady z praxe - harmonogram informační strategie 12. Příklady z praxe - příklady dobré a špatné praxe ve vedení strategií
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
- Studující si osvojí použití osvědčených postupů sdílení informací v krizích. - Budou schopni nastavit v krátkém čase a pod tlakem vhodnou krizovou informační strategii. - Budou schopni provést strategii komunikace od počátku až k jejímu cíli, a to v rámci krizového týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student organizuje své studium na základě distanční opory, tedy studijních materiálů a pokynů v LMS; účastní se vypsaných webinářů a plní průběžné krátké testy (přibližně 4). Požadavky na studenty: aktivní účast ve výuce, vykonání závěrečné zkoušky. Literatura povinná TOMANDL, Jan; ČUŘÍK, Jaroslav; MARŠOVSKÁ, Kristýna a FOJTOVÁ, Tereza. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Promedia. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9636-3. Literatura rozšiřující: COOMBS, W. Timothy. Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing and Responding. 4. vyd. Thousand Oaks: Sage Publications, 2015. ISBN 978-1-4522-6136-2. COOMBS, W. Timothy a HOLLADAY, Sherry. The Handbook of Crisis Communication. Hoboken: John Wiley, 2012. ISBN: 9781444361902. HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5022-4. VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.
|
Doporučená literatura
|
|