Předmět: Nástroje krizové komunikace a jejich etické aspekty

« Zpět
Název předmětu Nástroje krizové komunikace a jejich etické aspekty
Kód předmětu KMS/DEETA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Motal Jan, doc. MgA. Ph.D.
  • Tomandl Jan, PhDr.
Obsah předmětu
Kurz seznamuje s hlavními nástroji krizové komunikace, které používají PR profesionálové pří šíření informací, ale také příslušníci samosprávy nebo integrovaného záchranného systému při mimořádných událostech a při kontaktu s cílovou skupinou. Kurz vede studenty k dodržování etických zásad, které jsou nezbytným předpokladem pro efektivní a "trvale udržitelný" kontakt mezi partnery. Struktura kurzu 1. Úvod: základní východiska, nástroje krizové komunikace v širším kontextu, veřejnost vnitřní a vnější, komunikace přímá a nepřímá. 2. Cílové skupiny a specifická publika. 3. Obecné principy formulace krizových sdělení: základní zásady, srozumitelnost, konzistentnost, rychlost, okno příležitosti, zlatá hodina, fleš, příklady, aktivita, stealing thunder, filling the silence, vstřícnost, zodpovědnost, empatie, transparentnost a pravdivost, nejčastější chyby. 4. Tisková zpráva: Výhody a nevýhody, typy a formy textů, formální náležitosti, rozsah a úprava, obsahové náležitosti, jazyková a stylistická přesnost, gramatická správnost 5. Tisková konference: výhody a nevýhody, příprava, zásady vystupování, tipy z praxe. 6. Osobní vztahy, lobbing. 7. Webové stránky: přetrvávající význam webu jako zásadního informačního zdroje, krizový web, obsahové a formální zásady. 8. Sociální sítě: sociální sítě jako společenský fenomén, dopady, pozitiva a negativa užívání sociálních sítí, jejich využití při mimořádných událostech, využití sociálních sítí při 9. Krize reputace a krize vznikající na sociálních sítích. 10. Krizová inzerce: podstata, výhody a nevýhody, příklady z praxe, advertorial. 11. Aplikovaná etika sdílení informací. 12. Technologická společnost a propaganda. 13. Dialogické paradigma.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
- Seznámit studující s hlavními nástroji krizové komunikace, které používají PR profesionálové i členové samosprávy nebo integrovaný záchranný systém při mimořádných událostech a při sdílení informací s cílovou skupinou. - Naučit studující správně koncipovat tiskovou zprávu, zorganizovat tiskovou konferenci a využít v rámci krizové komunikace i další nástroje - sociální sítě, krizovou inzerci atp. - Umět vybrat vhodný nástroj krizové komunikace a sestavit přiměřený komunikační "mix". - Znát a umět aplikovat v praxi etické zásady, které jsou nezbytným předpokladem pro efektivní a "trvale udržitelnou" komunikaci.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Student organizuje své studium na základě distanční opory, tedy studijních materiálů a pokynů v LMS; účastní se vypsaných webinářů a plní průběžné krátké testy (přibližně 4). Požadavky na studenty: aktivní účast ve výuce, vykonání závěrečné zkoušky. Literatura povinná HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5022-4. TOMANDL, Jan; ČUŘÍK, Jaroslav; MARŠOVSKÁ, Kristýna a FOJTOVÁ, Tereza. Krizová komunikace: principy - zkušenosti - postupy. Promedia. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9636-3. VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009. ISBN 9788024725109. Literatura doporučená: ANTHONISSEN, Peter. Crisis Communication: Practical PR Strategies for Reputation Management & Company Survival. London: Kogan Page Publishers, 2008. ISBN 9780749455538. ANTUŠÁK, Emil. Krizový management: hrozby - krize - příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8. ANTUŠÁK, Emil a VILÁŠEK, Josef. Základy teorie krizového managementu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3443-2. COOMBS, W. Timothy. Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing and Responding. 4. vyd. Thousand Oaks: Sage Publications, 2015. ISBN 978-1-4522-6136-2. COOMBS, W. Timothy a HOLLADAY, Sherry. The Handbook of Crisis Communication. Hobo- ken: Wiley, 2012. ISBN: 9781444361902.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr