Vyučující
|
-
Franc Jaroslav, doc. Mgr. Th.D.
-
Müllerová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Štverák Michal, ThLic.
-
Sedláková Renáta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Absolventský projekt I si studující zapisují v letním semestru 1. ročníku a hlavním cílem tohoto kurzu je rozpracování výzkumného projektu závěrečné práce a její zadání. Diplomová práce může mít formu teoretickou, empirickou i podobu řešeného praktického problému (rozboru konkrétní krizové situace nebo rozpracování informační strategie pro vybraný subjekt). Před zadáním tématu práce probíhá posouzení její originality, především zda neexistuje jiný text, který již dané téma dostačujícím způsobem rozpracovává. Konkrétní téma práce si studující formulují individuálně nebo mohou volit z nabídky témat prací jednotlivých vedoucích prací a členů katedry. Vybrané téma studující specifikuje a rozpracovává do řešeného problému v konzultaci se zvoleným vedoucím závěrečné práce. Výstupem tohoto kurzu je vypracování projektu práce, který specifikuje její budoucí obsah, a následně zadání diplomové práce do univerzitního systému Stag. Zadání práce obsahuje vymezení zkoumaného problému, stanovuje cíle práce a návrh postupu, jak jich bude dosaženo (metodika práce), strukturu práce a základní literaturu, kterou studující zpracuje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem tří logicky na sebe navazujících seminářů Absolventský projekt I, II, II je systematicky vést studenty a studentky k přípravě a při psaní závěrečné diplomové práce. V průběhu seminářů si studující osvojují základní principy tvorby a strukturace rozsáhlejšího odborného textu, práci se zdroji a citační etiku i realizaci a řešení vlastního praktického projektu. Pod supervizí vedoucího práce získává studující postupně kompetenci realizovat analytickou a interpretační činnost ve zvolené oblasti při řešení konkrétního vybraného problému či specifické krizové situace. Semináře jsou realizovány jednou měsíčně formou skupinového setkání, na kterých studenti vzájemně prezentují svoji rozpracovanou práci a poskytují si vzájemnou zpětnou vazbu. Samozřejmým předpokladem kurzů je samostatná práce studujících v průběhu studia a jejich individuální konzultace procesu přípravy, realizace i psaní práce. Student průběžně reflektuje připomínky vedoucího práce a zohledňuje jak v dalších krocích, tak při revizi již napsaných částí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KMS/DEPRO
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Průběžné odevzdání písemného vypracování částí závěrečné diplomové práce podle zadání vedoucího práce. Reflexe průběhu přípravy práce v kruhu studentů a vedoucím práce. Literatura povinná: BECKER, Howard S. a RICHARDS, Pamela. Writing for social scientists: how to start and finish your thesis, book, or article. Second edition. Chicago: The University of Chicago Press, 2007. ISBN 9780226041322. BILLIG, Michael. Learn to write badly: how to succeed in the social sciences. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-67698-5. PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073674687. ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství SLON, 2005. ISBN 8086429407.
|
Doporučená literatura
|
|