Předmět: Projektový seminář 2

« Zpět
Název předmětu Projektový seminář 2
Kód předmětu KMI/YPS2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Outrata Jan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Krajča Petr, Mgr. Ph.D.
  • Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
  • Tříska Jan, Mgr. Ph.D.
  • Osička Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti rozšíří a aplikují své dosavadní znalosti o tvorbě software a implementují stolní deskovou hru podle zadání, zpracují kompletní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. 1. Implementace uživatelského rozhraní v OS Windows: knihovny GDI, GDI+, práce s myší, implementace GUI u deskových her 2. Implementace uživatelského rozhraní v OS GNU/Linux: knihovny GTK+, gtkmm, QT a wxWidgets, implementace GUI u deskových her 3. Tvorba uživatelského rozhraní: obecné principy, přehled GUI prostředí a technologií, úloha ovládacích prvků a periferií v uživatelských rozhraních 4. Human Intefrace Guidelines: Windows HIG, Gnome HIG a Apple HIG 5. Základy práce se sockety: protokoly TCP a UDP, implementace v jazycích C, C# a Java

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 7.5 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kursu je aplikovat dosud získané znalosti, dále je rozšířit o znalosti týkající se tvorby softwaru a získat zkušenosti při tvorbě softwarového projektu.
4. Analýza Analyzuj daný problém a přemýšlej o jeho řešení.
Předpoklady
U studentů se předpokládají základní znalosti programování a algoritmizace.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

znalost algoritmizace, zvládnutí programovacího jazyka a vývojového prostředí pro implementaci projektu, zvládnutí problematiky tvorby software
Doporučená literatura
  • Jones, T. (2003). BSD Sockets Programming from a Multi-Language Perspective. Charles River Media.
  • Matthew N., Stones R. (2001). Linux - Programujeme profesionálně (Professional Linux Programming). Computer Press.
  • McConnell S. (2005). Dokonalý kód. Computer Press.
  • Petzold, C. (1998). Programming Windows, 5th ed.. Microsoft Press.
  • Robbins J. (2003). Debugging Applications for Microsoft .NET and Microsoft Windows. Microsoft Press.
  • SELLS, R., WEINHARDT, M. (2006). Windows Forms 2.0 Programming. Addison-Wesley Professional.
  • Shneiderman, B., Plaisant, C. (1997). Designing the User Interface. Addison-Wesley.
  • Steinwender D., Friedel F. (1996). Šachy na PC. Unis Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr