Vyučující
|
-
Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Outrata Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Krajča Petr, Mgr. Ph.D.
-
Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
-
Tříska Jan, Mgr. Ph.D.
-
Osička Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti rozšíří a aplikují své dosavadní znalosti o tvorbě software a implementují stolní deskovou hru podle zadání, zpracují kompletní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. 1. Implementace uživatelského rozhraní v OS Windows: knihovny GDI, GDI+, práce s myší, implementace GUI u deskových her 2. Implementace uživatelského rozhraní v OS GNU/Linux: knihovny GTK+, gtkmm, QT a wxWidgets, implementace GUI u deskových her 3. Tvorba uživatelského rozhraní: obecné principy, přehled GUI prostředí a technologií, úloha ovládacích prvků a periferií v uživatelských rozhraních 4. Human Intefrace Guidelines: Windows HIG, Gnome HIG a Apple HIG 5. Základy práce se sockety: protokoly TCP a UDP, implementace v jazycích C, C# a Java
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 7.5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je aplikovat dosud získané znalosti, dále je rozšířit o znalosti týkající se tvorby softwaru a získat zkušenosti při tvorbě softwarového projektu.
4. Analýza Analyzuj daný problém a přemýšlej o jeho řešení.
|
Předpoklady
|
U studentů se předpokládají základní znalosti programování a algoritmizace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
znalost algoritmizace, zvládnutí programovacího jazyka a vývojového prostředí pro implementaci projektu, zvládnutí problematiky tvorby software
|
Doporučená literatura
|
-
Jones, T. (2003). BSD Sockets Programming from a Multi-Language Perspective. Charles River Media.
-
Matthew N., Stones R. (2001). Linux - Programujeme profesionálně (Professional Linux Programming). Computer Press.
-
McConnell S. (2005). Dokonalý kód. Computer Press.
-
Petzold, C. (1998). Programming Windows, 5th ed.. Microsoft Press.
-
Robbins J. (2003). Debugging Applications for Microsoft .NET and Microsoft Windows. Microsoft Press.
-
SELLS, R., WEINHARDT, M. (2006). Windows Forms 2.0 Programming. Addison-Wesley Professional.
-
Shneiderman, B., Plaisant, C. (1997). Designing the User Interface. Addison-Wesley.
-
Steinwender D., Friedel F. (1996). Šachy na PC. Unis Publishing.
|