Vyučující
|
-
Vyjídáček Roman, Mgr.
-
Krajča Petr, Mgr. Ph.D.
-
Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Outrata Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
-
Osička Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti rozšíří a aplikují své dosavadní znalosti o tvorbě software a implementují stolní deskovou hru podle zadání, zpracují kompletní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. 1. Softwarové projekty: úvod do problematiky, specifikace variant zadání projektů, požadavky na softwarovou aplikaci 2. Algoritmy deskových her: počítač jako hráč, algoritmus Minimax, algoritmus Alfa-Beta prořezávání 3. Základy tvorby software: softwarové inženýrství, plánovité techniky tvorby softwaru a agilní techniky tvorby softwaru 4. Analýza a návrh softwaru: postupy, techniky analýzy a návrhu, prezentace a srování modelových řešení vybraného projektu 5. Nástroje pro podporu vývoje: ladění programu, dokumentace projektu 6. Programování v OS Windows: principy a technologie, událostmi řízené aplikace, časovače 7. Programování v OS GNU/Linux: principy a technologie, událostmi řízené aplikace, vlákna, přehled nástrojů pro vývoj
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 7.5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je aplikovat dosud získané znalosti, dále je rozšířit o znalosti týkající se tvorby softwaru a získat zkušenosti při tvorbě softwarového projektu.
4. Analýza Analyzuj daný problém a přemýšlej o jeho řešení.
|
Předpoklady
|
U studentů se předpokládají základní znalosti programování a algoritmizace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
znalost algoritmizace, zvládnutí programovacího jazyka a vývojového prostředí pro implementaci projektu, zvládnutí problematiky tvorby software
|
Doporučená literatura
|
-
Matthew, N., Stones, R. a kol. (2000). Linux - Programujeme profesionálně. Computer Press.
-
McConnell, S. (2005). Dokonalý kód. Computer Press.
-
Petzold, C. (1998). Programming Windows, 5th ed.. Microsoft Press.
-
Robbins, J. (2003). Debugging Applications for Microsoft .NET and Microsoft Windows. Microsoft Press.
-
Steinwender, D., Friedel, F. (1996). Šachy na PC. Unis Publishing.
|