Předmět: Projektový seminář 1

« Zpět
Název předmětu Projektový seminář 1
Kód předmětu KMI/YPS1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyjídáček Roman, Mgr.
  • Krajča Petr, Mgr. Ph.D.
  • Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Outrata Jan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
  • Osička Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti rozšíří a aplikují své dosavadní znalosti o tvorbě software a implementují stolní deskovou hru podle zadání, zpracují kompletní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. 1. Softwarové projekty: úvod do problematiky, specifikace variant zadání projektů, požadavky na softwarovou aplikaci 2. Algoritmy deskových her: počítač jako hráč, algoritmus Minimax, algoritmus Alfa-Beta prořezávání 3. Základy tvorby software: softwarové inženýrství, plánovité techniky tvorby softwaru a agilní techniky tvorby softwaru 4. Analýza a návrh softwaru: postupy, techniky analýzy a návrhu, prezentace a srování modelových řešení vybraného projektu 5. Nástroje pro podporu vývoje: ladění programu, dokumentace projektu 6. Programování v OS Windows: principy a technologie, událostmi řízené aplikace, časovače 7. Programování v OS GNU/Linux: principy a technologie, událostmi řízené aplikace, vlákna, přehled nástrojů pro vývoj

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 7.5 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kursu je aplikovat dosud získané znalosti, dále je rozšířit o znalosti týkající se tvorby softwaru a získat zkušenosti při tvorbě softwarového projektu.
4. Analýza Analyzuj daný problém a přemýšlej o jeho řešení.
Předpoklady
U studentů se předpokládají základní znalosti programování a algoritmizace.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

znalost algoritmizace, zvládnutí programovacího jazyka a vývojového prostředí pro implementaci projektu, zvládnutí problematiky tvorby software
Doporučená literatura
  • Matthew, N., Stones, R. a kol. (2000). Linux - Programujeme profesionálně. Computer Press.
  • McConnell, S. (2005). Dokonalý kód. Computer Press.
  • Petzold, C. (1998). Programming Windows, 5th ed.. Microsoft Press.
  • Robbins, J. (2003). Debugging Applications for Microsoft .NET and Microsoft Windows. Microsoft Press.
  • Steinwender, D., Friedel, F. (1996). Šachy na PC. Unis Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr