Vyučující
|
-
Mikula Tomáš, Mgr.
-
Zacpal Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Kühr Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Foltasová Eliška, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Kurs je zaměřen na problematiku uživatelských rozhraní s důrazem na tvorbu rozhraní softwarových aplikací. Posluchač získá znalosti a dovednosti potřebné pro tvorbu kvalitních a použitelných uživatelských rozhraní. Kurs seznamuje s obecnými i konkrétními principy fungování a návrhu grafických, ale i jiných rozhraní. Témata kursu: 1. Historie a budoucnost uživatelského rozhraní. 2. Základy designu a kognitivní psychologie. 3. Základy obecných principů návrhu uživatelského rozhraní. 4. Základní prvky pro tvorbu uživatelského rozhraní. 5. Časté chyby v návrhu uživatelského rozhraní
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se základy kognitivní psychologie a lidského myšlení a poznatky aplikují v kontextu tvorby uživatelského rozhraní.
2. Porozumění Identifikuj správné zásady tvorby uživatelských rozhraní.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Material design.
-
Daniel Kahneman. (2013). Thinking, Fast and Slow. Farrar. Straus and Giroux.
-
Donald A. Norman. (2013). The Design of Everyday Things (Revised and expanded edition). Basic Books.
-
Everett N McKay. (2013). UI is communication : how to design intuitive, user centered interfaces by focusing on effective communication. Elsevier Inc.
-
GALITZ, W. O. (2005). The Essential Guide to User Interface Design. John Wiley & Sons. John Wiley & Sons.
-
Krug, Steve. (2006). Don't Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability. Berkeley, Calif: New Riders Pub.
|