Vyučující
|
-
Zacpal Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
-
Večerka Arnošt, RNDr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět zájmu softwarového inženýrství, tvorba software jako inženýrská disciplína. Softwarový proces, vodopád, iterativní proces, agilní techniky. Jazyk UML - jeho hlavní diagramy. Specifikace požadavků, funkční a nefunkční požadavky. Analýza a návrh, softwarová architektura. Psaní kvalitního kódu. Testování. Návrhové vzory Chyby v SW, bezpečnostní chyby a jejich správa. Správa verzí a Continuous Integration (CI) a Continuous Delivery
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět je úvodem do softwarového inženýrství. Jeho záměrem je seznámit posluchače s postupy a technikami, které se používají při tvorbě a údržbě softwarových aplikací.
Aplikace Naučit se systematický přístup k vývoji a udržování programového vybavení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
kolokvium: vypracování požadovaných artefaktů, dobrá orientace v probrané látce
|
Doporučená literatura
|
-
Dustin Boswell and Trevor Foucher. (2012). The Art of Readable Code. O?Reilly.
-
McConnell, S. (2005). Dokonalý kód. Computer Press.
-
Patton R. (2002). Testování softwaru. Computer Press.
-
Scott Berkun. (2005). The Art of Project Management. O'Reilly.
-
Sommerville. (2005). Software Engineering 7th ed.. Addison-Wesley.
-
Stephen Vance. (2014). Quality Code, Software Testing Principles, Practices, and Patterns. Addison-Wesley.
-
Wiegers K. (2008). Požadavky na software. Computer Press.
|